Var hitta M10 pinnbultar??

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Var hitta M10 pinnbultar??

Inlägg av Larsson_200TQ »

Tjena, vet nån var man kan köpa M10 pinnbultar med en längd av ca 50-60mm....? Tänkte gå upp till M10 från M8 på en Auditopp, alltså grenrörspinnbultar, pga misshandlade hål och högre belastning.

Har letat på typ KL, PPF å liknande firmor men dom verkar bara sälja ARP-topplockspinnbultar....suck...
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Kolla på närmsta järnhandel, det går att fixa genom dom :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Ok...

Inlägg av Larsson_200TQ »

Tänkte nog mer på nån lösning via internet, har liksom 8mil till närmsta järnhandel eller liknande.... :)
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Här finns det flera förslag på sånna som säljer skruv/bullt sen är det bara att kolla vilka som skickar

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=45990
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Inlägg av Larsson_200TQ »

Jo, kollade just igenom sidan med länkarna, men deras sortiment verkar sakna pinnbultar....hittade inget hos nån av firmorna...

Antar att man skulle kunna köpa m10 bultar och kapa av huvudet och gänga den ogängade biten....i värsta fall...lite tidskrävande bara...

Men tack för tipset iaf :)
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Köp gängstavar och kapa bara. Kör med det kapade gängstångar på både insug och avgassidan samt toppbult, Finns på Jula och dylikt. 8.8 kvalité lär ju räcka då det bara är grenrörsbultar och dom tar ju inte så värst mycket stryk.
Chevelle SS -65
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Inlägg av Larsson_200TQ »

Låter vettigt...tack för tipset...blir nog den lösningen då... :)
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
PiLlEvAN
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön jan 07, 2007 5:19 pm
Ort: Avesta

Inlägg av PiLlEvAN »

annars är det würth som gäller
Användarvisningsbild
Martin Åkesson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: ons apr 02, 2008 6:28 am

wv

Inlägg av Martin Åkesson »

wv har pinnbultar som är m10 i ena änden och m8 i andra så behöver man inte borra i grenröret.
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Inlägg av Larsson_200TQ »

Intressant, nu har man ju fått en massa fina tips, tackar så mkt!
Måste fundera vilken lösning jag ska välja :)
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
Användarvisningsbild
Rba
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91
Blev medlem: sön aug 19, 2007 11:53 am
Ort: Moviken

Inlägg av Rba »

Art-nr eller på vilken motor sitter M10-M8 pinnarna?
Arvid Bäcknert

Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras

If there was nothing wrong, there would be nothing right
Användarvisningsbild
Martin Åkesson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: ons apr 02, 2008 6:28 am

Inlägg av Martin Åkesson »

vet ej art nr men jag kan försöka kolla upp det..
mvh
Användarvisningsbild
Martin Åkesson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 55
Blev medlem: ons apr 02, 2008 6:28 am

vw

Inlägg av Martin Åkesson »

tror att art nr är: N-014-593-1
Väldigt svårläst lapp men dom som jobbar på vw vet säkert vilka det är.
mvh Martin
Skriv svar