Det är så att min nyinförskaffade Suzuki 50hk, troligen av årsmodell 1982 har ingen gnista, motorn gick klockrent första vändan jag körde med båten men nu har den stått någon vecka å nu har den ingen gnista. Jag har noll koll vart jag ska börja felsöka, testa såklart med att byta stift. Kanske någon vet vart man kan hita mätvärden på spolar, CDI-box, regulator osv. Det e bra kräm i batteriet så det e inga problem.
Så, någon som vet något eller kan komma med bra tipps?
Vart lite osäker vart jag skulle lägga tråden så den hamna under Övrigt...
Tändproblem med Suzuki utombordare
Tändproblem med Suzuki utombordare
//Rickard Eriksson
/Porsche 911 -65
/Porsche 911 -65
- Mokko
- För mycket laddtryck
Jag var faktiskt på och skruvade på en 20hk suzuki från tidigt -80tal utan gnista för några dagar sen.
Tog fram multimetern och började jaga signal från spolarna på tändplattan och upptäckte ett kabelbrott i det "grova" svarta höljet från tändplattan direkt, mycket enkelt fel på den, alla kablar var väldigt stela och lätta att bryta av så ett tips kan ju vara att se över dom kablarna först.
MVH// Mokko
Tog fram multimetern och började jaga signal från spolarna på tändplattan och upptäckte ett kabelbrott i det "grova" svarta höljet från tändplattan direkt, mycket enkelt fel på den, alla kablar var väldigt stela och lätta att bryta av så ett tips kan ju vara att se över dom kablarna först.
MVH// Mokko
Johannes Mokko