Söker tips: Köpa bra raktfram däck för gatåka
Söker tips: Köpa bra raktfram däck för gatåka
Börjar bli dags att byta ut mina MT 26x10.5x15 ET street jag har idag
Tycker dessutom att fästet inte är bra, spinner en hel del när jag ska iväg i starten på vanlig asfalt. Har inget möljigheten att justera om chassie eller ändra nått då jag inte har bilen till stripp/streetrace i huvudsak.
26tum är max jag får plats med (små hjulhus) går säkert att lägga på en tum i bredd men inte mycket mer.
Har ni några tips på däck som skulle funka bra till mitt hårda chassie?
Har en film på en start så ni får se hur den reagerar -> http://www.youtube.com/watch?v=2tAHJMjH ... annel_page
(Hoppas det blev rätt avdelning nu)
Tycker dessutom att fästet inte är bra, spinner en hel del när jag ska iväg i starten på vanlig asfalt. Har inget möljigheten att justera om chassie eller ändra nått då jag inte har bilen till stripp/streetrace i huvudsak.
26tum är max jag får plats med (små hjulhus) går säkert att lägga på en tum i bredd men inte mycket mer.
Har ni några tips på däck som skulle funka bra till mitt hårda chassie?
Har en film på en start så ni får se hur den reagerar -> http://www.youtube.com/watch?v=2tAHJMjH ... annel_page
(Hoppas det blev rätt avdelning nu)
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Du skulle försöka testa riktiga ET Drag istället för ET Street, i alla fall om du inte måste ha DOT-märkta däck för nån fånig klassregel om sånt 
Men de blir bredare än ET Street (ett 10,5-tums ET Drag är bredare än 10,5-tums ET Street).
/Gustaf

Men de blir bredare än ET Street (ett 10,5-tums ET Drag är bredare än 10,5-tums ET Street).
/Gustaf
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
- turboamazon
- För mycket laddtryck
Hur gamla och slitna är däckena du har nu?
Med splitter nya så greppar det bra mycket bättre än nått år gamla eller halvslitna.
ET Drag har mjukare gummi så dom borde greppa bättre än ET Street, om dom nu får plats.
Med splitter nya så greppar det bra mycket bättre än nått år gamla eller halvslitna.
ET Drag har mjukare gummi så dom borde greppa bättre än ET Street, om dom nu får plats.
10,15s @ 219km/h i en bubbla från 1960
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
6 sidor reportage i Street & Strip nr 6 2009
9,55s @ 236km/h med 1641cc i en Ghia
dom är tre år och gått 20 repor varje år ungefär. Dock sparsamt värmande, men dom börjar ju bli slitna. Grejen är att när dom var nya satt dom på betydligt klenare bilar så då var det ju bra fäste tyckte jagturboamazon skrev:Hur gamla och slitna är däckena du har nu?
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Breddan på ET Street er 'sidewall width' mens ET Drag er 'tread width'.
ET Street 10.5 har 8.3" tread width. Så ET Drag 26x8.5 er bra likt det du har nå.
Du kunne også prøvad Hoosier Quicktime Pro DOT 27x10.5 t.ex
Har MT ET Street 26x10.5-16 och de fungerar mycket bra varmad på gatan
ET Street 10.5 har 8.3" tread width. Så ET Drag 26x8.5 er bra likt det du har nå.

Du kunne også prøvad Hoosier Quicktime Pro DOT 27x10.5 t.ex

Har MT ET Street 26x10.5-16 och de fungerar mycket bra varmad på gatan

-04 Dodge RAM 2500
-92 Honda Civic VTI
-92 Honda Civic VTI