Publicerade detta under Amerikanska bilar och Hotrods först men
fick bara visningar och inga svar.
Tänkte bara kolla om det finns någon som har erfarenhet av lyckad konvertering av 351Cleveland till insprut.
Bakgrunden till mitt problem är följande:
Spridare avstängda. När tändningen slås till får
inte Haltech-boxen (E6x) ut någon varvtalssignal
från fördelaren.
Fördelaren är MSD och har en magnetgivare.
Jag har nu beställt en Pertronix fördelare med
Hall-effekt från SummitRacing med förhoppning
om att detta kommer fungera.
Jag vore ytterst tacksam om någon skulle vilja
dela med sig av sina erfarenheter kring 351C
och insprutskonvertering.
Det som har ändrats sen sist är att jag installerat
Pertronixfördelaren och konstaterat att detta inte
heller fungerade.
Pertronix fördelaren gav iallafall en viss signal
vilket MSD-fördelaren inte gjorde. Dock är inte
signalen stark nog för att Haltechet ska kunna
läsa den - det är iallafall den första slutledningen.
Den andra slutledningen är att det i vissa forum
knystas om att det krävs mer ström och bättre
jordning när man leker med Haltech.
Någon som har erfarenhet av detta och
fått det att fungera?
Konvertera 351C, insprut med Haltechbox => Problem
Moderator: backeliten
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 12:08 pm
- Ort: TIDAHOLM
Konvertera 351C, insprut med Haltechbox => Problem
Bygga om 351Cleveland till insprut är inte gjort i en handvändning...