Nu är det så att jag har byggt Turbo i en 940GL o använder turbons boxar och högohm spridare. där sitter en 255l Walbro pump under bilen och borttagen förpump. alla givare, lmm osv är tillhörande sprutet m.m. MEN... Så fort jag får laddtryck eller när turbon precis börjar ladda så bara spottar den o skjuter vid ca: 3500rpm o jag har provat precis allt jag kan prova nästan för att få den o gå riktigt men lyckas inte, jag lånade min polares saker från hans 940 turbo (gröna spridare med fuelrail o ställbar bränsletrycks regulator som han kör med för tillfället ca:300hk och hans tändnings box samt bränsle box, men bilen betedde sig precis likadant ändå alltså ingen framgång över huvudtaget. allt är kontrollerat så som kamrem, tändning, lekage i trycksystemet eller IC m.m. inget fel någonstans. så vi har slut på alla ideér just nu o behöver några förslag på vad det kan vara för fel att den beter sig som den gör...
Snälla Hjälp behövs, alla ideér är välkommna! Tack på förhand.
har du kollat att pumpen klarar av att leverera ?
Även om den är ny så tycker jag det känns som att pumpen har svårt att leverera och att bilen går tunt....
montera en tryckmätare och verifiera att du har bränsletryck som följer med när du börjar ladda på lite:))
ser ut att vara en orginal slang mellan lmm och turbo!?
kanske den som suger ihop sig?
vi hade problem med det på en 740turbo jag skruva på. vi testade precis som du sagt att byta fuelrail spridare och allting vi kunde komma på. vi fick dock dessa ryck och smäller vid ca 0.8-0.9 bar. men tänkte då du har större turbo så kanske den suger ihop slangen direkt.
Menar du att du kör med en Walbro pump under bilen?
Och ingen förpump i tanken?
Isåfall låter det inte som en bra ide
Bättre/enklare att du isåfall monterar en Walbro pump i tanken.
Och tar bort den andra under bilen, låt bara bränslefiltret sitta kvar
under bilen.
Nobbe skrev:har du kollat att pumpen klarar av att leverera ?
Även om den är ny så tycker jag det känns som att pumpen har svårt att leverera och att bilen går tunt....
montera en tryckmätare och verifiera att du har bränsletryck som följer med när du börjar ladda på lite:))
Jag har inte kollat det ännu men har fått tag i en klocka som polaren hade som man dra mätaren in i bilen, sen ska jag kolla hur allt beter sig under körningen... För hoppningsvis har jag hunnit göra det imon
Filaren skrev:Menar du att du kör med en Walbro pump under bilen?
under bilen.
Mvh//Andreas
Haha tro det eller ej, men jag vet med säkerhet att den inte suger ihop sig, vi har nämligen kollat det under körning
jag fick ju den tanken efter att man hade kollat det mesta på bilen, men den suger inte ihop sig =)
Filaren skrev:Menar du att du kör med en Walbro pump under bilen?
under bilen.
Mvh//Andreas
Japp, men jag har ju haft förpump hela tiden på den men tog väck den så att jag skulle vara säker på att det inte va den som strypte eller krånglade... den plockade jag väck i lördags. sen har jag kört ett par mil bara. men först o främst när bilen krånglade så bytte jag pump till en 160L 240GLT pump men ingen skillnad, så då bytte jag bränslefilter till ett nytt men ingen skillnad där heller sen bytte jag då till Wallbro pumpen o fortfarande ingen skillnad så därför plockade jag väck förpumpen bara för att se så den inte kunde vara ett problem, men ändå ingen skillnad.
Ta pumpen mkt skada att den sitter under bilen istället? eller kan det bli svårt för pumpen att få upp trycket under körning? (utan förpumpen)
pumpen i tanken måste ge minst lika mkt som den under bilen.
pumpen under bilen är ej gjord för att suga till sig bränsle.
därför att det enklare att montera en i tanken istället.
om du inte ska köra med catchtank.
Filaren skrev:pumpen i tanken måste ge minst lika mkt som den under bilen.
Okej, jag har ju lånat denna pumpen tillfälligt nu bara, själv hade jag tänkt köpa en Henkopump o sätta direkt i tanken, dom ska tydligen fungera kanon till ett bra pris...
Filaren skrev:pumpen i tanken måste ge minst lika mkt som den under bilen.
Okej, jag har ju lånat denna pumpen tillfälligt nu bara, själv hade jag tänkt köpa en Henkopump o sätta direkt i tanken, dom ska tydligen fungera kanon till ett bra pris...
Precis, och skippa pumpen under bilen, endast bränslefiltret kvar.