Tillslut så blev det då torsdag morgon och allt dubbel och trippel kollades, sen så va ögonblicket inne, nyckeln vreds om och............. den startade direkt och gick klockrent på 900 varvs tomgång
Bytte sen spridarna till 850 Turbo spridarna.
Har samtidigt med motorbytet även hållit på med fjädringen, har inte varit så mycket att skriva om , mest plocka isär och ihop igen....
Men efter monterandet av Opel dämparna så "justerade" jag dom övre fjädersätena lite
För att fjädrarna inte ska kunna lossna.
Sen efter den blev ihop monterad kunde jag inte hålla mig utan va tvungen att prova med en eiker fälg som ev. ska på i framtiden
Tyckte höjden blev rätt hyffsad, kunde ju givetvis va lägre men vid den höjden på bilden finns det gott om fjädringsväg iaf!
Sen monterades all inredning i som varit ur, inkl dom riktigt bekväma, om än skitiga, ja vad ska man gissa på? Japanskt sent 80 tal tidigt 90 tal??
Gick lite småojämnt och rök kolsvart på tomgång så snålt gick den då inte, men på lite högre varv börja den att gå bättre, ladda bara 0,5-0,6bar
så nån raket va det då inte. Ska kanske tilläggas att jag inte har nån susning om vart tändningen står än. Står ju givetvis bortemot men inte 100%
Men körde den en 4-5 mil på torsdagen och den funkade fin fint så jag va nöjd vid dagens slut.
Va ju inte ens en vecka sen den gick med B21A motor och originalhöjd!
Om nån har eller vet nån som har billig plåt, båda framskärmarna och förar dörren så får ni gärna skicka ett PM!
Volvo 745 Tic - Portad 531,extraktor,K27, 50 mm Wastegate, 6 pucks sinter och förstärkt Sachsplatta Sprut på G!
Volvo 242L - 76 B23E & M46 Bruksbil
Volvo 242DL - 75 355 & 4 -petad manuell, kass låda, usa skräp!
Volvo 140 Cab - Sommar bil