Tänkte bara kolla om det finns någon som har erfarenhet av lyckad konvertering av 351Cleveland till insprut.
Bakgrunden till mitt problem är följande:
Spridare avstängda. När tändningen slås till får
inte Haltech-boxen (E6x) ut någon varvtalssignal
från fördelaren.
Fördelaren är MSD och har en magnetgivare.
Jag har nu beställt en Pertronix fördelare med
Hall-effekt från SummitRacing med förhoppning
om att detta kommer fungera.
Jag vore ytterst tacksam om någon skulle vilja
dela med sig av sina erfarenheter kring 351C
och insprutskonvertering.
Konvertera 351C, insprut med Haltechbox => Problem
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 12:08 pm
- Ort: TIDAHOLM
Konvertera 351C, insprut med Haltechbox => Problem
Bygga om 351Cleveland till insprut är inte gjort i en handvändning...
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 12:08 pm
- Ort: TIDAHOLM
Vilket haltech sprut kör du ?
Magnet givare brukar vara lättare mig veterligen att få en bra signal på.
Vad har du för inställningar i trigger setupen ?
Magnet givare brukar vara lättare mig veterligen att få en bra signal på.
Vad har du för inställningar i trigger setupen ?
_______________________
http://nobbe.kicks-ass.net
http://nobbe.kicks-ass.net
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 12:08 pm
- Ort: TIDAHOLM
Jag har samma Sprut, hadde lite problem att få en bra trigger signal jag med, men det gick att justera med de olika filter som fanns inbyggd för min vr givare... (jag kör 36-1 missing tooth)
det jag läst på så skall magnetgivarna vara enkla att få bra signal på, vilket för mig att fundera på om din triggersensor är kry ?
har du möjlighet att provköra den i en bil som fungerar ?
//Nobbe
det jag läst på så skall magnetgivarna vara enkla att få bra signal på, vilket för mig att fundera på om din triggersensor är kry ?
har du möjlighet att provköra den i en bil som fungerar ?
//Nobbe
_______________________
http://nobbe.kicks-ass.net
http://nobbe.kicks-ass.net