Nån grenrörsguru kommer man iallafall inte att bli. Men en sida är åtminstånde färdig punktad så den blir helsvetsad till veckan.Satan va trångt det blev med rattstång och framvagnsförstärkningar.
Dags för en liten update igen.
Har nu kommit fram till att tiden inte räcker till för en turbo installation före sommaren så nu jobbas det med att kunna åka lite i sommar dock som sagt utan turbo. Måste se så att motor och låda mm. funkar som det är tänkt.
Man får väl ägna kommande vinter till att turbo konvertera.
Westrin skrev:Har nu hamnat med projektet emellan två saker, den är för mycket ombyggd för SBP och för lite för att klassas som ombyggt fordon hos SFRO, så nu är det tveksamt om den kommer ut i sommar.
Här näst så blir det ombyggnadtion till troligtvis 740 framvagn med Mc.- Pehrson ben för att klassas in i ombyggda fordon.
Westrin skrev:Har nu hamnat med projektet emellan två saker, den är för mycket ombyggd för SBP och för lite för att klassas som ombyggt fordon hos SFRO, så nu är det tveksamt om den kommer ut i sommar.
Här näst så blir det ombyggnadtion till troligtvis 740 framvagn med Mc.- Pehrson ben för att klassas in i ombyggda fordon.
Mvh.
Fått det godkänt än?
Som vanligt när det gäller mig så har det vart stiljte ett tag, men nu har jag fått tag på en förgasare så nu är det snart dags för provkörning i allafall.
Projektet har inte riktigt dött bara nästan.
Efter ha krånglat ett tag med min TH350 låda utan att få den att funka så dök polaren upp med ett förslag som jag inte kunde
säga nej till. Han ville till en mycket liten peng (och då menar jag liten) byta min trasiga 350 låda mot en
preppad Th400 med manuellt ventilhus och en JAMS turbin med ca. 2500 i stall.
Så nu är man väl lite tryggad för framtida effekt behov.
Hyfsat långt mellan updaten . Kan vara för att det inte har hänt så värst mycket på sistånde, men nu är det dags att ta nya tag.
Håller nu på med framvagnen för att få den att tåla lite mer vikt.
Här är nån bild på hur jag tänker förstärka upp nedre länkarmar.
Nu har vinkelslipen fått arbeta på GL:en igen.
Ska göra nya förstärkningar fram för att kunna använda mindre mängd rör och få bättre plats med allt samt göra som SFRO rekomenderar.