Det är så här det funkar..
Triboron finns som 2takts olja , men det är ingen olja det som är tjusningen.
Olja + bensin = alla vet att olja tar massa oktantal för att antändas..
Triboron + bensin = tar inget oktan tal för att antändas på vis får man ut mer effekt,genom att oktantal bibehålls oförändrat!
Det är det lilla jag vet om just Triboron

..
Fast man ska tydligen köra in triboron ( Bor ämnet ) först..då ska man köra med 2% olja,sen efter par tankar tror det var 2-3 full tankar så ska man endast köra på 1 procent

.. och som vissa redan vet så används ju Bor i vissa metaller och dvs fetter , lättare att få "BOR" att fastna i fetter etc än å få det i flytande form då det bara blir klumpar

förutom nu då¨triboron har lyckats på något vis
Tycker att Jens borde gämför lite med hans moppebromsbänk
Tror att min fader kan sponsra med några av hans 2 takts oljor
Lubricantions enginers 2takts olja
och Cougar 2takts olja
Triboron 2takts olja ( en prov flaska som han fick )
sen kan man väl gämföra lite andra 2takts oljor som preem etc ?.
vore väldigt roligt och se dom olika resultaten
aja inte fullt på läst om just triboron..
Hoppas du vart nöjd av svaret
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85