mina erfarenheter av Ignitor ...

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Kontakt:

mina erfarenheter av Ignitor ...

Inlägg av fizz »

eftersom frågan dyker upp ibland, tänkte jag ge er lite feedback på Pertronix Ignitor ...

jag köpte ett dylikt (mest för att det var en del av ett kit, det jag mest ville ha var en cnc-fräst alu-bit som jag inte kunde tillverka själv) och monterade det för några månader sen ... :roll:

jag åkte en del, men inte mer än 10-20 mil, och ställde sedan bilen för att förgasarna behövde renoveras ... tar bort batterikablarna och skruvar ner insug/grenrör .... rör inte tändningen alls ... efter att jag häromdagen monterat ihop allt så skulle jag provstarta ... inte ett livstecken ... provar startgas, fortfarande helt död ... ingen gnista ..

idag köpte jag nya brytare och monterade dit dem ... startade direkt ... :D

bara å hoppas man får byta/lämna tillbaka skiten ... :wink:

skriv gärna era erfarenheter av Ignitor och liknande "brytarersättare" här i tråden!
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

bra att du skrev så vet man ju på ett ungefär hur bra de är, har själv haft tankar åt ignitor, tack!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Jag kan bara säga att min Ignitor funkade perfekt. motorn gick mycket renare...

kolla så att magnetringen sitter i rätt höjd i förhållande till ignitorn, alltså om man ser det från sidan på fördelaren. Jag fick lägga under 2mm på min för att det skulle stämma.
Axel Wall
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av fizz »

axel <- det funkade jue prima innan ... det var det som var så skumt ... :shock:
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Axel »

fizz skrev:axel <- det funkade jue prima innan ... det var det som var så skumt ... :shock:
jo, det är skummt... kanske den fått någon smäll eller nått når du skruvat med nått annat i någheten? eller en elchock? verkar ju skummt, men?
Axel Wall
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av fizz »

nää .. kan inte fatta vad det skulle vara .... det närmaste fördelaren jag varit är soppapumpen, som drivs av samma axel som fördelaren ...

hade inte ens tagit av fördelarlocket under tiden ....

jaja, får väl trösta mej med att bilen nästan går bra nu ... nästan tomgång, och hyfsad körbarhet ...
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har kört ingnator + MSD 6AL många år utan problem när jag hadde webber förgasare, men den tål inte polvändning! jag provade det en gång när jag stress mekade.
Skriv svar