Funderingar kring motorbyte och diverse prylar

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Blotsven
Ganska mycket laddtryck

Funderingar kring motorbyte och diverse prylar

Inlägg av Blotsven »

hoj, har lite funderingar inför mitt kommande motorbyte, har köpt på mig en volvo 340 med en b230ET i, och håller nu på att plocka ur tex kabelhärva/Insprut. ja allt jag behöver för att starta upp den igen i min nybesiktade 240 som är en förgasarbil med en b230A.

Här nedanför är en bild på tanken i 340n, i den sitter en elektrisk bränslepump jag vill ta över till 240n, är det bara att skruva ur hela tankarmaturen och stoppa i den andra tanken och koppla in elen igen? För från tankarmaturen går en kabelhärva där alla kablar är klippta förutom en svart kabel som går vidare in i en tjock kabelhärva i motorrummet som går från batteriet till säkringsdosan, den härvan går också till frontlyktorna men det har jag redan klippt. Är den svarta kabeln det enda jag behöver koppla in igen när jag flyttat över tankarmaturen till min 240? Passar tankarmaturen tror ni?

Bild

(Klicka för förstoring) På bilden nedan, vad kan det vara för "relä"? har ej varit inpluggad och elpumpen har funkat, men kan det vara tankmätaren? För den fungerade inte.

Bild

(Klicka för förstoring) På bilden nedan är det en box som sitter uppe i högra hörnet i motorutrymmet, är antagligen en original del och kablaget från den går in i kabelhärvan som går till batteri/säkringsdosa. Den sitter fast på insidan av en sorts arm som går att röra. Trodde först att det var något bromsrelä för bromslysena bak men det verkar inte som det. Vet ni vad det är? Behöver jag ta med det till 240n ?

Bild

Evigt tacksam för tips och riktiga svar! Mvh! :D
Blotsven
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Blotsven »

Haha, bild nr 3 var en vindrutetorkar motor :D :doh:

Någon som vet om jag bör byta hela tanken eller om man kan ta över tankarmaturen till min 240?
Skriv svar