Ford Escort mk2 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
matsin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: fre mar 25, 2005 9:17 am
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av matsin »

Har sprejat på lite färg på bakskärmkanterna spacklingen är inte perfekt men det skiter jag i :) Har tagit bort framspoilern och är riktit nöjd med orginallooken.
Bild
Bild
matsin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: fre mar 25, 2005 9:17 am
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av matsin »

Har gömt lite nirakablar inne i kupen boxen låg på golvet före. Har också satt på en till 3" dämpare, fick lite behagligare ljud satte också på enkelbladfjädrar bak idag.
Bild
Bild
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

ball! :thumbright:
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Rallyfinnen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69
Blev medlem: sön maj 10, 2009 8:43 am

Inlägg av Rallyfinnen »

Ser bra ut, inget onödigt tjafs på bilen!

Heja Jepo! :)
matsin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: fre mar 25, 2005 9:17 am
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av matsin »

Rallyfinnen skrev:Ser bra ut, inget onödigt tjafs på bilen!

Heja Jepo! :)
Hehe! Tack..
matsin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: fre mar 25, 2005 9:17 am
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av matsin »

Tog ur motor för att inspekter varför den tagit så mycket olja hela tiden och fann att mittersta ramlagret va totalt slut och en massa små lagermaterial i oljetråget, har inte undersökt mera utan har satt tiden på att få i en ny motor så att den går att köra med. Den nya motorn är samma topp med ett sierra orginal block som har 0-ringats och fått en högtrycks oljepump det är allt. Turbon har bytts till någon t3/4 kinakopia och så smed jag ihop ett mycket enkelt grenrör av ett orginalgrenrör med adapter till turbon:).
Bild
Bild
Skriv svar