Mikuni Downdraft

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
abarth
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis aug 29, 2006 6:59 pm
Ort: Gravdal

Mikuni Downdraft

Inlägg av abarth »

Har fått tak i noen Mikuni forgassere merket 33E4 T693. De er av downdraft type m 39mm spjeld. Noen som vet hvilken mc de kan komme fra ? Tenkte å bruke de på en volvo2,3 m en gammel rallycross topp og kamaxel av ukjent merke. Hvor lange innsugsrør bør det vara ? Hvor kobles alle vacum greijer på dissa ? Takknemelig for alle tips. :D
mats757
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: fre mar 31, 2006 12:16 pm

Re: Mikuni Downdraft

Inlägg av mats757 »

abarth skrev:Har fått tak i noen Mikuni forgassere merket 33E4 T693. De er av downdraft type m 39mm spjeld. Noen som vet hvilken mc de kan komme fra ? Tenkte å bruke de på en volvo2,3 m en gammel rallycross topp og kamaxel av ukjent merke. Hvor lange innsugsrør bør det vara ? Hvor kobles alle vacum greijer på dissa ? Takknemelig for alle tips. :D
Troligtvis har förgasarna suttit på en Yamaha R1. Dom är alltså kapabla att mata bränsle till minst 150 hk. Troligtvis upp till 170-180 hk också.

Gör så korta insug som möjligt mellan topp och förgasare, så använder du långa trattar istället. Det blir bättre lågfartegenskaper då.
Hur långa trattarna ska vara vet jag inte riktigt. Kolla på någon annan B23:a med Webrar, så har du en riktlinje.

Mats
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

Inlägg av smen »

använder själv 4 st av dessa på en 240 med en festivalmotor. måttet från toppen till slutet av trattarna har jag total längd på 30 cm blir ett riktigt bra botten drag samt bra topp register
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Skriv svar