Finns det en Doug Nash 4+1 "expert" här?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
JoakimR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Ort: rælingen, norge

Finns det en Doug Nash 4+1 "expert" här?

Inlägg av JoakimR »

Har köpt en gammal Doug Nash 4+1 race med en long V-gate shifter. Lådan har ej center support.... :doh: är det en ok låda eller är det rent skit utan centersupport?

Skal bruke den på en Rambler American(ca 1300kg) med en lite trimmad AMC 360 motor. Gat og stripp bil.
Har planer om en turbo istallasjon , men hvis lådan inte pallar trycket så får jag låta bli.


Mvh.
Joakim R
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ring eller pm gösta eliasson från vilemina
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ

Inlägg av THE SHOP »

Är inte race lådorna gjorda så dom inte går att växla ner med? det finns juh street lådor
JoakimR
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Ort: rælingen, norge

Inlägg av JoakimR »

Race lådornagår att växla ner, är som vilken som helst rakskuren dogring låda. Men det är lite svårare att växla ner med en vertical gate inline shifter. Med en vanlig H type shifter så går fint.
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
Skriv svar