Ja..jag är då än bara 17 år gammal...(18 i sommar)
Som första bruksbil kommer jag ha en Opel Kadett City 1.2 å köra runt med.
Har en 142 -69 som jag ska bygga seriös räcer av. Ha tänkt mig att optimera bilen för bana men det ska självklart vara en bil som går att använda jämt och även köras lite på strippen.
Det blir bl.a BMW M30B28 motor, GT 40 snurra, Autronic SMC mm mm...
Ja det var väl det...
Jimmy "Kjelle" Larsson
Jimmy "Kjelle" Larsson
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Hehe...vilka planer man hade...
Nu är man nyss fyllda 19 och det ser lite annorlunda ut...
Det blidde iallefall en 242 som bruksbil, snik-turbo i 142an och Kadett Cityn den står ännu å väntar...
När jag fått 142an å gå bra samt ått in lite mer pengar så ska jag färdigställa mitt BMW turbo bygge som jag håller på med och det är dit alla besparingar går. Är en gammal E28 528 som ska få M30B35 motor (från 91ans E34 535), holset hx40, Autronic sprut, PPF special kam, Bäckis@PPF portad och mirad topp med ändrade sätes vinklar.
BMWn ska nog vara god för bra mycket effekt när den väl blir klar...målet är 400 på driven och det ska nog inte vara ett dugg omöjligt.
142an kan ni lsa mer om här:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=221892
Kadett Cityn får jag se vad som händer med...har lite planer på at stoppa i motorn från förra vinterns sladd bil (Bmw 518) med en liten turbo på...Skulle nog kunna bli kul...
Får se vad som händer...
Nu ska 142an byggas klart och efter det när jag har dragit in lite mera flis så ska förhoppningsvis BMWn byggas klart...hoppas på att hinna till nästa sommar...
Nu är man nyss fyllda 19 och det ser lite annorlunda ut...
Det blidde iallefall en 242 som bruksbil, snik-turbo i 142an och Kadett Cityn den står ännu å väntar...
När jag fått 142an å gå bra samt ått in lite mer pengar så ska jag färdigställa mitt BMW turbo bygge som jag håller på med och det är dit alla besparingar går. Är en gammal E28 528 som ska få M30B35 motor (från 91ans E34 535), holset hx40, Autronic sprut, PPF special kam, Bäckis@PPF portad och mirad topp med ändrade sätes vinklar.
BMWn ska nog vara god för bra mycket effekt när den väl blir klar...målet är 400 på driven och det ska nog inte vara ett dugg omöjligt.
142an kan ni lsa mer om här:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=221892
Kadett Cityn får jag se vad som händer med...har lite planer på at stoppa i motorn från förra vinterns sladd bil (Bmw 518) med en liten turbo på...Skulle nog kunna bli kul...
Får se vad som händer...
Nu ska 142an byggas klart och efter det när jag har dragit in lite mera flis så ska förhoppningsvis BMWn byggas klart...hoppas på att hinna till nästa sommar...
Vila i fred kompis
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Patrik Klasson
3/1 1986 - 7/1 2004
Multiplicera med 4 ggr, så lång tid kommer det att ta. 
Jag håller med, det var intressant att se hur planerna förändrades!

Jag håller med, det var intressant att se hur planerna förändrades!

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.