Klart du ska göra! Denna bil är riktigt häftig. Kan ju prova lite på tvären oxå
2st 16t och några sura gatpuckar så blir det nog en fin driftingbil
Som den är nu så är det nog aningen svårkörd
Har fixat en ny M5 kardan nu iaf.
Nu måste den kortas till rätt längd bara. Nya drivaxlar har jag så det är lugnt.
Fan den som ger sig! Ska köra Kjula i helgen
j björk skrev:Fränt, grattis
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Jo Andreas räknade om osv. men det blev bara 800whp då. Går tydligen tungt i drivlinan på 5an.
När jag bromsade Corvetten blev det för mycket vrid på 3an som är 1:1 i min automatlåda. Jag körde på överväxeln 0.75:1 och fick då 1087 Nm vid 4000 varv. Jag har 3.45:1 i bakaxeln så bänken fick bromsa bromsa 2812 Nm och den klarar max 3000 Nm om jag kommer ihåg rätt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 02&start=0
Kurvformen borde ju bara samma så du kan ju lägga 5ans bromspapper ovanpå 4ans och uppskatta vilken effekt det borde ha blivit.
Du tappar alltså ungefär 150 hästar på 5an jämfört med 4an?
JoBy: Stört med tidigt vrid i din maskin. Måste vara helt livsfarligt
Har tyvärr ingen utskrift från pullen på 5an men det har du nog rätt i att det borde gå att lägga kurvorna på varandra.
Ja hade strax över 800whp på 5an och kanske 940whp på 4an om man räknar med 80hp ökning dom sista 1000 varven vilket ja tycker att det borde vara.
Alltså 140whp lägre effekt på 5an. Sen hur det kan vara det vet ja inte... Men antar att det har med utformningen på den 5e växeln att göra.
Fick ihop bilen och körde Kjula i helgen. Gick ganska bra, körde med 1.4bar ladd och fegis starter utan launch för att spara drivlina.
Bästa ET blev 11.09 231kmh med kass 60fot på 1.95.
Avslutade dagen med att satsa fullt i starten för att köra en 10a och det slutade med en knäckt diff och en trasig drivaxel...
Det är en brutal motor men du har ju märkt att den kräver lika brutal drivlina vid det här laget. Några planer på vad som borde sitta där bak nu?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det är en brutal motor men du har ju märkt att den kräver lika brutal drivlina vid det här laget. Några planer på vad som borde sitta där bak nu?
Jo slutfarten är jag nöjd med!
Jagar en hel M5 brygga. Tänkte försöka modda dit den på nått vis.
Sen sviktståls axlar och bra kardan på det...
Eventuellt ny låda också om det finns tid.
Men håller inte skyline diff/drivaxlar till den effekten? en komplett sån bakvagns brygga passar ju bolt on på s13, tror dock att du måste flytta över spindlarna från s13 för att beholla bultmönstret.
säg till isf vet en som har en komplett drivlina till en r32gtr liggandes...
limpan200 skrev:Men håller inte skyline diff/drivaxlar till den effekten? en komplett sån bakvagns brygga passar ju bolt on på s13, tror dock att du måste flytta över spindlarna från s13 för att beholla bultmönstret.
Kanske håller med fyrhjulsdrift men tror knappast dom håller annars...
Om man endå ska bygga om så känns det bäst att ta nått beprövat så man vet att det håller.
Hei. Kjøre samme oppsett som deg i min e30. BW475 turbo og greier. Imponert over hvor mye det utgjør og kjøre med e85.! Bremsa 742whp og 94wnm på 1,45 på bf98 på min. Det var også i dynapac benk.
Få på m5 bakstilling nå så blir det bra.
limpan200 skrev:Men håller inte skyline diff/drivaxlar till den effekten? en komplett sån bakvagns brygga passar ju bolt on på s13, tror dock att du måste flytta över spindlarna från s13 för att beholla bultmönstret.
Kanske håller med fyrhjulsdrift men tror knappast dom håller annars...
Om man endå ska bygga om så känns det bäst att ta nått beprövat så man vet att det håller.
håller för en s14 med runt 700 hk å den bakvagnen iaf