ja vad är det för stift som gäller.
min motor:
B230FK 2.6L
16V topp med glt kammar
HX40
msd cdi tändspolar med msd kablar.
vems sprut
8.8 i komp
bensin nu till en början. ska byta till etanol till nästa år.
bilen kommer köras hårt i drifting. istortsett bara tävlingar
val av tändstift b230 16v
Ja, NGK 7or blir bra.
Det är väl grova fattningen på dom här topparna? B7ES skulle jag prova.
En del kör med utskjutande isolatorfot (BP7ES) och det fungerar nog med inbyggd resistor mot radiostörningar också (BR7ES, BPR7ES). Jag har inte sett någon riktig skillnad faktiskt..
Det är väl grova fattningen på dom här topparna? B7ES skulle jag prova.
En del kör med utskjutande isolatorfot (BP7ES) och det fungerar nog med inbyggd resistor mot radiostörningar också (BR7ES, BPR7ES). Jag har inte sett någon riktig skillnad faktiskt..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tjernell: Kan nog vara en kombination av kablar och stift som gör det, nåt att tänka på för alla så man inte drar slutsats utan att se hela bilden.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
jag har inte heller märkt nån skilnad mellan Restistor eller icke resistor.
det är helt klart vanliga koppar NGK som funkar bäst iallafall, vilket är bra med tanke på att dem även är bland dem billigaste
i en polares hade vi problem med misstäningar, bytte från 6er som hade sprucket till 9er å har inte fått nått problem igen sen dess,. dock kört väldigt lite.
kompressormatad 16v i den med stummat tändysytem (vanligt b230a kabelpiska på 139 modul till toppmonterad hallfördelare)
verkar funka bra
det är helt klart vanliga koppar NGK som funkar bäst iallafall, vilket är bra med tanke på att dem även är bland dem billigaste

i en polares hade vi problem med misstäningar, bytte från 6er som hade sprucket till 9er å har inte fått nått problem igen sen dess,. dock kört väldigt lite.
kompressormatad 16v i den med stummat tändysytem (vanligt b230a kabelpiska på 139 modul till toppmonterad hallfördelare)
verkar funka bra