Ragge's 142 :: Säljes.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Roger Berglund skrev:Nu vet jag vad det har varit för problem med "luft i systemet" , sköt Topplockspackningen i vintras då en frostplugg for ( misstänker att det hände då )..


dagen innan regbes så körde ja till en polare sen efter vi hade kört en repa och kollat så att den var besiktnings vänlig så på pekade han att det var vitt moln bakan för bilen.. gick givetvis ut och kollade och visst var det så. men har ändå kört och hoppats på att det var något annat men..
nu verkar det dessvärre vara topplocks packningen som har flugit :( .
Jo, misstänkte ju det... Men min åsikt blev nedröstad av en majoritet... ;)

Trist, men samtidigt inte hela världen på en b20! Det där har du åtgärdat i ett nafs! Du tror inte att den kan ha hänt när du drog upp laddtrycket? Du körde ju trots allt väldigt snålt på fullbelastning (0.96 lambda?). Kan ju ha flygit då.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

0.96 låg den på full last då ja vred upp laddtrycket för första gången.
( Körde med samma bestyckning som då ja körde med 0,5 bar ) där av den gick så snålt på full last lamda 0.96 :(

men nu liggen den ju på stadiga 0.85 :),ska in till mekonomen imorgon och inhandla en topplocks packning dom hade tydligen en hemma så,blir nog te och riva till veckan och ut och spöa volvon på fredags kvällen :hihi:

men ja sköt nog packningen redan innan ja höjde laddtrycket för ja jummade runt på 0,5 bar tills jag hade fått igenom den på besiktningen.

dagen innan bes så rökte den vit rök urgasystemet och tänkte inte mer på det men,det är bara att konstatera att den är skjuten för annars skulle det inte bli vit rök efter bilen då den står på tomgången ( 800 varv/min )

Och nu hoppas jag verkligen att ja slipper Värmeproblemen etc som jag har haft! :doh:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Hunnit kika på hur packningen såg ut?
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

JonasW skrev:Hunnit kika på hur packningen såg ut?
har haft problem med brukshäcken,sköt hardy skivan :hihi: .. innan helgen så skall jag nog ha hunnit tagit isär b20in och mekat ihop an igen :thumbright:

har också fått tag på ett bättre kylarlock nu 150 kpa iställe för 75 kpa :).
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

har rivit b20in dag och kan konstatera att topp packningen har farit, samt har jag fullt med vatten i oljan :thumbdown:
tur farsan sponsrade med en dunk racing 40 olja som ja får prova på nu :lol:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Sådär ja nu har jag bytt topplocks packningen :thumbright:
nu står den Race klar :) .

Samt skämde bort b20in med ny olja och filter samt fyra nya tändstift 8)

Nu verkar det skumma fenomenet ha kommit bort som ja har snackat om förut att man står å tomvarva så då kan den "lagga" fast vid 4000 rpm i 2-3 sec sen går den upp till 7 tusen , men det har försvunnit nu då jag har bytt topplockspackningen :lol: :wink:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Landa_in_Racing
Forumsberoende
Inlägg: 811
Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Ort: Södra Dalsland

Inlägg av Landa_in_Racing »

haha kul att den funkar igen :thumbright:

Bara ut å göra slut på däck;)

MVH Andreas
Volvo C70 -00
Volvo 144 -68 B23T
Volvo 244 -75
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Landa_in_Racing skrev:haha kul att den funkar igen :thumbright:

Bara ut å göra slut på däck;)

MVH Andreas
jo de känns förjävligt skönt alltså! :)..

heh jao vill skjuta bakaxeln också så jag orka byta till 1031 axeln jag har liggandes :hihi: ,ska försöka göra en film också fast blir nog svårt att slå din film ,den var så jävla klockren :thumbright:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Som nästan alla vet så har jag haft Värmeproblem med 142an, så jag bestämde mig för att ställa bort bilen för "sommaren" och börja bygga och kapa i den redan nu så man är klar till sommaren igen! :)

Har fixat bort skärmen på ena sidan och andra återstår ( rostat fast nå jävulskt ) , sen ska fronten lös sen är det bara att sätta igång med rondellen. har hört mig för lite Sävarsmedjan som skulle hjälpa mig att bocka fram några lagom rör! sen ska ja väl börja kika på Griffin kylare så då borde mina värmeproblem vara väck! 8) samt håller jag på smida ihop ett nytt grenrör som ja tro hx40in kommer att gilla!

Det kommer väl några bilder då jag har fixat rörfronten kan fixa några bilder och göra en step for step guide om de skulle uppskattas av folket?

allt för den här gången!


Mvh Roger
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6090
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Kan nästan slå vad om att du får göra nån sån här lagning: :)
Bild
Samlas tydligen ordentligt med dynga där
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

verkar faktiskt ha klarat mig :hihi: ,gäll och ha tur ibland å :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

obs staga upp bilen före du kapar annars kan den bli sne sen (den blir väldigt mjuk efter innerskärmarna är väck)
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Jag sa till Roger att han bara ska kapa bort en innerskärm i taget, och svetsa fast stöttan.
Bild
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Sådär nu har man slitit ut hela skiten idag från 142an! med hjälp av kekeman här på Sts!.

Sen nu till veckan eller nästa vecka så kommer nog rörfronten att hämna på plats sen har jag börjat tråna efter en Getrag 262 låda :).

om jag har förstått alla rätt så ska jag Ta bort ena skärmen itaget på 142an och svetsa dit röret så skall inte skiten bli sne eller bör ja göra stöttor innefrån alltså rambalk till rambalk sen upp till torpeden?. sen kapa en skärm itaget eller är det lite väl overkill kanske? :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6090
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Du behöver ju inte kapa bort hela innerskärmen på en gång, du kan ju lämna en bit mellan rambalk och torpedvägg där inte röret sitter
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Skriv svar