
Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
brutal bilderna på nya pro-mod monkyn är väll hemlighets stämplade än? 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
jösse jag köpte cyllen utav micke på monkeybiker.net.
den ska på en ny shongshen motor som är mycke lik en yx
men enligt jänkarna har högre kvalitet.
nya motorn får bara 55mm i slag får se hur den beter sig..
jo ja smyg meckar ju å har tryckt på en +4cm sving...men den är ju lätt å sätta på org svingen sen.tycker ju att en monk ska va en monk...
fredde vit pv har ju helt rätt.han säger jämt...
de ä ju ingen monk.
senare i höst kommer jag att kika lite på fyrventilaren men allt går ju så seeegt.
två små barn tar sin tid.
mats
den ska på en ny shongshen motor som är mycke lik en yx
men enligt jänkarna har högre kvalitet.
nya motorn får bara 55mm i slag får se hur den beter sig..
jo ja smyg meckar ju å har tryckt på en +4cm sving...men den är ju lätt å sätta på org svingen sen.tycker ju att en monk ska va en monk...
fredde vit pv har ju helt rätt.han säger jämt...
de ä ju ingen monk.

senare i höst kommer jag att kika lite på fyrventilaren men allt går ju så seeegt.
två små barn tar sin tid.
mats
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
Hej på er!
Jag heter Mikael och driver monkeybiker.net tillsammans med min kollega Tony. Under ca 1 års tid har jag haft kontakt med den gode Teflonajäveln, och jag kan inte annat säga än att jag har fått lära mig både det ena och det andra om motorer, toppar, förgasare. Tack för lektionerna Mats!
Anledningen till att jag postar här är för att jag f.n. har Pro Stock-motorn monterad på en av mina hojar. Som dom flesta här vet så är basen en YX160, men i övrigt har den förändrats lite. Numera sitter det en keramisk 65mm cylinder samt en Teflonajäveltopp (TB-toppen behöll han den snåle jäveln
) .
Motorn har suttit på min ena hoj i ett par månader men jag har av olika anledningar inte haft tid att jetta mm, men då Daxweekend i Belgien snart går av stapeln kände jag att det var dags att äntligen få ordning på den.
Efter lite mixande och trixande med förgasaren så gick motorn äntligen igång, och jag gav mig ut för att köra den. OCH banan I HELVETE VILKEN MOTOR. Sedan tidigare har jag en Lifan 150cc med teflontopp, och den går hårt som fasen, men detta är något helt annat. Delvis betyder ju 190cc en hel del för vridet, men denna hojen går bättre på hela registret än något annat jag kört. Första gången jag var ute körde så smög jag upp den snyggt och prydligt, och tänkte att jag skulle dra till samtidigt som jag tryckte i trean, varpå framhjulet lämnade backen. Jag höll på att kissa ner mig samtidigt som djävulen i mig skrattade rått åt kraften i motorn. Vilken maskin! Tack Mats.
Hojen som motorn sitter i är en Honda Z50A K2 av 1971 års modell. Ramen är en "two of kind" aluminiumram (Mats har den andra), och tanken är som synes inte orginal utan en gorillatank. Det sitter skivbromsar fram och bak, samt back step kit och 10-tummare (g'craft copy). Pipan är en brutal kopia på Zero monkey exhaust, och styret är ett dragbarstyre med orginal styrhållare. I övrigt låter jag bilderna tala.



Monkey on Brothers
Mikael
Jag heter Mikael och driver monkeybiker.net tillsammans med min kollega Tony. Under ca 1 års tid har jag haft kontakt med den gode Teflonajäveln, och jag kan inte annat säga än att jag har fått lära mig både det ena och det andra om motorer, toppar, förgasare. Tack för lektionerna Mats!
Anledningen till att jag postar här är för att jag f.n. har Pro Stock-motorn monterad på en av mina hojar. Som dom flesta här vet så är basen en YX160, men i övrigt har den förändrats lite. Numera sitter det en keramisk 65mm cylinder samt en Teflonajäveltopp (TB-toppen behöll han den snåle jäveln

Motorn har suttit på min ena hoj i ett par månader men jag har av olika anledningar inte haft tid att jetta mm, men då Daxweekend i Belgien snart går av stapeln kände jag att det var dags att äntligen få ordning på den.
Efter lite mixande och trixande med förgasaren så gick motorn äntligen igång, och jag gav mig ut för att köra den. OCH banan I HELVETE VILKEN MOTOR. Sedan tidigare har jag en Lifan 150cc med teflontopp, och den går hårt som fasen, men detta är något helt annat. Delvis betyder ju 190cc en hel del för vridet, men denna hojen går bättre på hela registret än något annat jag kört. Första gången jag var ute körde så smög jag upp den snyggt och prydligt, och tänkte att jag skulle dra till samtidigt som jag tryckte i trean, varpå framhjulet lämnade backen. Jag höll på att kissa ner mig samtidigt som djävulen i mig skrattade rått åt kraften i motorn. Vilken maskin! Tack Mats.
Hojen som motorn sitter i är en Honda Z50A K2 av 1971 års modell. Ramen är en "two of kind" aluminiumram (Mats har den andra), och tanken är som synes inte orginal utan en gorillatank. Det sitter skivbromsar fram och bak, samt back step kit och 10-tummare (g'craft copy). Pipan är en brutal kopia på Zero monkey exhaust, och styret är ett dragbarstyre med orginal styrhållare. I övrigt låter jag bilderna tala.



Monkey on Brothers
Mikael

När ska vi skicka TeflonMats till Bonneville ?
http://hellforleathermagazine.com/2009/ ... ke-to.html
http://hellforleathermagazine.com/2009/ ... ke-to.html
Ja du ska veta att jag ligger på Mats om diverse roadtrips söderut; både till MonkeyMeetSweden och Daxweekend. Men tyvärr har hans tokbygge inte hunnit bli klart och dessutom så har ju jag pro stock motorn i min ägo numera.Richard skrev:När ska vi skicka TeflonMats till Bonneville ?
http://hellforleathermagazine.com/2009/ ... ke-to.html
Men nästa år har han lovat att vara med på allt.

/Mikael

Micke: Kul att höra att motorn var i gott skick efter urvarvningen där. 
Jag fick se ProStock-monkeyn ikväll, den ser riktigt cool ut och med en snart svart-lackad tank är det pricken över i:et. Mats håller på lösa en sista mekanisk detalj då han har lite problem med kedjan på gas-pådrag men hitills verkar han nöjd med de små justeringar av förgasaren han gjort.

Jag fick se ProStock-monkeyn ikväll, den ser riktigt cool ut och med en snart svart-lackad tank är det pricken över i:et. Mats håller på lösa en sista mekanisk detalj då han har lite problem med kedjan på gas-pådrag men hitills verkar han nöjd med de små justeringar av förgasaren han gjort.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
ska prova å köra me den nya songshen motorn.
den har 55mm i slag å det finns mycke att läsa om den på utlänska forum.
som sagt mycket lik en yx motor men tätare växel låda annan utväxling
i transmisionen(samma som jialing lifan)å inte samma som yx.
nästan samma tändning som lifan 150.(samma svänghjul men ej vrid bar
tänd platta)tyvär så fanns inga lys spolar där under.
cdin ser lika ut som lifan men har inte kollat tänd kurvan.
den har sprut hål upp mot kolv...
hoppas att det hjälper mot kolv bults nypningar.
när jag har mer koll skriver jag mer.
mats
den har 55mm i slag å det finns mycke att läsa om den på utlänska forum.
som sagt mycket lik en yx motor men tätare växel låda annan utväxling
i transmisionen(samma som jialing lifan)å inte samma som yx.
nästan samma tändning som lifan 150.(samma svänghjul men ej vrid bar
tänd platta)tyvär så fanns inga lys spolar där under.
cdin ser lika ut som lifan men har inte kollat tänd kurvan.
den har sprut hål upp mot kolv...

när jag har mer koll skriver jag mer.
mats
Senast redigerad av teflonmats den sön aug 30, 2009 9:13 am, redigerad totalt 2 gång.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:

Är ramen modifierad strax eller?
Tänkte på att motorn rör sig, det var ett problem.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
vilket snyggt motorfäste du gjorde i dag fredde,,hehe.
jag å fredde grejade lite i dag men kedjan strular fortfarande.
har i alla fall fått köra zongshen idag en sväng.
lådan känns väl tätstegad.
säkert perfa om man ska köra i lera men ja tyckte det kändes som man bara växla hela tiden.
det kommer bli bättre me regulatorn 1k högre upp.
kom förbi erik så dricker vi kaffe.
börjar jobba i veckan så jag ä hemma.
mats
jag å fredde grejade lite i dag men kedjan strular fortfarande.
har i alla fall fått köra zongshen idag en sväng.
lådan känns väl tätstegad.
säkert perfa om man ska köra i lera men ja tyckte det kändes som man bara växla hela tiden.
det kommer bli bättre me regulatorn 1k högre upp.
kom förbi erik så dricker vi kaffe.
börjar jobba i veckan så jag ä hemma.
mats