Några förslag.
Minska acc-pump för minsta beröring till 0.5 ms eller mindre, eller höj minsta värdet för "dv/dt" till 10-15 (5 är för litet). Man ser i loggen hur det små-duttar in lite extra soppa när du kliver på gasen, märks på lambdan, och märks på pulsvidden.
1.0.78 är lite bättre på det här, och senaste 1.1.x ännu bättre.
Hur som helst är det en funktion man ska slå av när man grundmappar.
Öka också antalet motorvarv innan EGO correction får ändra pulsvidden till spridarna, till den dag du aktiverar det för jag såg det var avslaget (bra! för ni grundmappar ju nu).
Överlag är det alldeles för ojämna värden i VE-tabellen. Ta ner dom genast. Värdet ni har på full gas vid t.ex 4000 varv (100 kPa) är troligen väldigt likt det värde ni ska ha på alla varvtal högre än det. Ni har en typ av berg där nu som säkert stör mappningen lite eftersom den interpolerar mot dessa värden.
VE ökar inte 20% "bara så där" på en sån här motor, den har överlag en väldigt jämn och tråkig VE-tabell. Om ni tror något annat kommer det ta längre tid, eftersom ni verkar anta att motorn ska ha högre och högre värden, det är iof sant för pulsvidden och dutycycle på spridarna - men vi pratar fyllnadsgrad här.
Se till att ni mappar in den mot lambda-target också, jag ser att det inte stämmer så bra på lägre varv.
Går det köra full gas på t.ex. 3ans växel ända från 1000 varv upp till 7000 varv så vill jag gärna se en sådan logg. Vet inte hur automatlådan fungerar riktigt där.. men ohälsosamma farter är inte nödvändigt.
Tändningen kan ni höja med minst 5 grader på full gas, det är jag säker på. Här är en tändmapp för en VW 16v (kanske KR-motorn):
Den här kan ni kopiera rakt av om ni vill, och ja det ska vara 45 grader på högt vakum. Som ni också ser är det 35 grader förtändning på vanlig jämn belastning, t.ex vid 3000 varv och 60-70 kPa. Det kan variera, men ni borde ha minst 30 grader där.
Sen bör ni ha samma förtändning inom de celler som motorn har tomgång, den kan annars lätt börja rulla och ha sig. 10-15 grader brukar vara lämpligt. Högre på motor med _vassa_ kamaxlar.