den ser cool ut tycker att du ska ha den brun metallic
Heavy metal bmw:n
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Finns inte många människor med den energi och jävlarenamma.
Kollar till din tråd med jämna mellanrum. Men du jobbar nästan snabbare än man hinner med och scrolla!
Jag är övertygad om att slutresultatet blir riktigt hårt.

Kollar till din tråd med jämna mellanrum. Men du jobbar nästan snabbare än man hinner med och scrolla!
Jag är övertygad om att slutresultatet blir riktigt hårt.
Senast redigerad av Driddler den fre sep 04, 2009 8:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Oj oj, får nästan försöka fixa ihop någon slags uppdatering när det verkar finnas så mycket intesse
Speciellt fort kan jag inte säga att jag jobbar, men ganska mycket.
Börjat pilla lite med tröskeln.
Svårt att bestämma mig riktigt hur det ska se ut, org. stämmer inte speciellt bra med dörrarna för att det ska sitta en stor list på tröskeln.
Tyvärr stämmer inte dörrarna något vidare med något annat häller, för de är ruttna och spacklade
Försöker få till något slags passande tröskel:


Org. tröskeln är rätt fräsch:

Fina lagningar, där det är större hål har de kapat bort lite och lagt på en dubbelt så stor bit. Sedan en till plåt på det, alltså 3 lager totalt.
Mindre hål är helt enkelt överspacklade.
Så här blev det efter en stund:

Speciellt fort kan jag inte säga att jag jobbar, men ganska mycket.
Börjat pilla lite med tröskeln.
Svårt att bestämma mig riktigt hur det ska se ut, org. stämmer inte speciellt bra med dörrarna för att det ska sitta en stor list på tröskeln.
Tyvärr stämmer inte dörrarna något vidare med något annat häller, för de är ruttna och spacklade
Försöker få till något slags passande tröskel:


Org. tröskeln är rätt fräsch:

Fina lagningar, där det är större hål har de kapat bort lite och lagt på en dubbelt så stor bit. Sedan en till plåt på det, alltså 3 lager totalt.
Mindre hål är helt enkelt överspacklade.
Så här blev det efter en stund:

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jag vet inte om jag hänger med riktigt i svängarna?
Men vad gäller breddningen av bakskärmar skulle jag nog försökt vikt ut plåten precis bakom bakdörrarna, lite diskret och kört på den första snygga breddningen.
Sen att man fär släppa ner bakaxeln. Inget nytt under solen
Men vad gäller breddningen av bakskärmar skulle jag nog försökt vikt ut plåten precis bakom bakdörrarna, lite diskret och kört på den första snygga breddningen.
Sen att man fär släppa ner bakaxeln. Inget nytt under solen
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Det verkar som det enda man kan vara riktigt säker på, när det gäller det här bygget, är att ingen vet vart det slutar, inte ens byggherren självDaniel-635 skrev:Detta blir BRA![]()
Frågan är bara vart det ska sluta
Annars instämmer jag i hyllningskörerna både vad gäller utgångsobjektet och utförandet, asballt!
Jag hoppas att detta projektet sår massor av frön till framtida projekt hos de som följer tråden och jag följer tråden med stor spänning.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel
Ja, som vanligt blir det inte riktigt som man tänkt..
Det bästa är ju helt klart att ha planerat ett bygge in i minsta detalj i princip innan man börjar.
Men för mig brukar det snarare vara en ungefärlig uppfattning om hur det ska bli, så får man ta det allteftersom.
Risken är ju bla. att man får bygga om en massa som man gjort tidigare, eller att man snöar in allt för mycket på varje detalj och lägger ner för mycket tid och pengar så man inte varken orkar med eller har råd att slutföra bygget.
Men jag tycker nog att det känns som jag har rätt bra koll på läget ännu iaf. Visst, lite grejer har jag fått ändra, men inte så farligt hittills.
Driddler, förstår inte riktigt hur du menar.
Skulle jag gjort den första breddningen,(mitt på skärmen) och slutat med den innan dörren?
Släppa ner bakhjulen är inte så svårt, man behöver bara lossa bulten till fjäderbenet nertill.
Men det vore ju endå bättre om det inte behövdes, får se hur det blir.
Det bästa är ju helt klart att ha planerat ett bygge in i minsta detalj i princip innan man börjar.
Men för mig brukar det snarare vara en ungefärlig uppfattning om hur det ska bli, så får man ta det allteftersom.
Risken är ju bla. att man får bygga om en massa som man gjort tidigare, eller att man snöar in allt för mycket på varje detalj och lägger ner för mycket tid och pengar så man inte varken orkar med eller har råd att slutföra bygget.
Men jag tycker nog att det känns som jag har rätt bra koll på läget ännu iaf. Visst, lite grejer har jag fått ändra, men inte så farligt hittills.
Driddler, förstår inte riktigt hur du menar.
Skulle jag gjort den första breddningen,(mitt på skärmen) och slutat med den innan dörren?
Släppa ner bakhjulen är inte så svårt, man behöver bara lossa bulten till fjäderbenet nertill.
Men det vore ju endå bättre om det inte behövdes, får se hur det blir.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Har pillat vidare med tröskeln:

Sparat lite längst fram som ska matchas ihop med framskärmen sedan.
Det har blivit ett litet snitt till:


Sparat lite längst fram som ska matchas ihop med framskärmen sedan.
Det har blivit ett litet snitt till:

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Är väl inte så mycket att visa samma sak fast tvärt om egentligen, men slänger väl upp en bild för att visa att jag inte bara satt och latade mig igår kväll


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Tack, här kommer något litet som jag nog aldrig visade på andra sidan.
Org. gångjärn.
Vissligen fram men man fattar hur det ser ut iaf.

Bak nu:

Själva mittenbiten org. och mod.

Med en liten mod. på dörren kan man numera enkelt lyfta av den.
Underlättar en del när man ska hålla på och bygga om den.
Kommer nog hjälpa i framtiden också om man ska in den vägen och skruva.
Org. gångjärn.
Vissligen fram men man fattar hur det ser ut iaf.

Bak nu:

Själva mittenbiten org. och mod.

Med en liten mod. på dörren kan man numera enkelt lyfta av den.
Underlättar en del när man ska hålla på och bygga om den.
Kommer nog hjälpa i framtiden också om man ska in den vägen och skruva.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836