Summit 900 -02
Summit 900 -02
Hej, här är några bilder och info om mitt senaste projekt.
Grunden består av en summit 800 -02 förlängd till 396, motorn är från en 96:as thundercat, köpte den helt original förutom att det sitter mikuni flatslide. Bänkad av tidigare ägare till 165hk. Dom ser lite speciell ut, ska ta bilder i mårn på dom.
Jag har gjort klart motorfästet och piporna, har inte ändrat längden nånting, utan bara vinklat om dom för att passa summiten med stängd huv. Motorn som sitter i fick jag på köpet, "rätta" motorn ligger i delar i väntan på packningar.
Har även börjat att slipa ur kanalerna i cylindrarna och tagit bort "gjutskägget" i portarna. ska putsa till blocket lite lätt åxå. Tänkte lämna iväg den för bänkning när allt är klart. Nån som har nått tips på vart? bor 10 mil norr om östersund. Lägger även in bilder på mitt förra projekt, ex 670 H.O, här utan riktigt dyna...
mvh adrian
Grunden består av en summit 800 -02 förlängd till 396, motorn är från en 96:as thundercat, köpte den helt original förutom att det sitter mikuni flatslide. Bänkad av tidigare ägare till 165hk. Dom ser lite speciell ut, ska ta bilder i mårn på dom.
Jag har gjort klart motorfästet och piporna, har inte ändrat längden nånting, utan bara vinklat om dom för att passa summiten med stängd huv. Motorn som sitter i fick jag på köpet, "rätta" motorn ligger i delar i väntan på packningar.
Har även börjat att slipa ur kanalerna i cylindrarna och tagit bort "gjutskägget" i portarna. ska putsa till blocket lite lätt åxå. Tänkte lämna iväg den för bänkning när allt är klart. Nån som har nått tips på vart? bor 10 mil norr om östersund. Lägger även in bilder på mitt förra projekt, ex 670 H.O, här utan riktigt dyna...
mvh adrian
tack det var ett snabbt svar!
Vet du vad dom tar för bänkning och justering ca?

Den här gick riktigt bra! men den är såld nu.

Så här såg piporna ut innan mod, stack ut ca 12cm framför huven.


ska lacka piporna och även linda dom. Ljuddämpare består av 3st separata burkar. Behövde ta bort förstärkningarna till bågen fram pga piporna, men jag ska tillverka nya.
Mvh Adrian
Vet du vad dom tar för bänkning och justering ca?

Den här gick riktigt bra! men den är såld nu.

Så här såg piporna ut innan mod, stack ut ca 12cm framför huven.


ska lacka piporna och även linda dom. Ljuddämpare består av 3st separata burkar. Behövde ta bort förstärkningarna till bågen fram pga piporna, men jag ska tillverka nya.
Mvh Adrian
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
kommer ej ihåg nåt pris tyvärr.
http://www.junggrensmotorteknik.se/
http://www.junggrensmotorteknik.se/
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Vet tyvärr inte någon som pker trippel moutain, Har personligen inte haft något emot tripplar trotts att många verkar ogilla dom i lössnö pga vikten.. Men rätt byggd för lössnö så tror jag absolut förutsättningarna finns för att få den att gå ruskigt bra i snön.. Synd bara att du bygger på en 02as summit, hade nog hellre sett än mountaincat arcticfrälst som man är 

Dänniz 073-8447664
anledningen till att det blev just summit, är att den tillhörde en kompis tidigare. Han förlängde den och satt på ny matta, året efter small veven av så han tappade intresset = bra pris.
Här är en bild på locket på förgasaren, det är mikuni flatslite, men upptill är det är ställbar bult, den följer med trotteln upp, fast den är inte fastskruvad i den? ska ändå plocka upp förgasarna för rengörning, men jag har inte sett nått liknade förut? Nån som har nån teori?

mvh Adrian
Här är en bild på locket på förgasaren, det är mikuni flatslite, men upptill är det är ställbar bult, den följer med trotteln upp, fast den är inte fastskruvad i den? ska ändå plocka upp förgasarna för rengörning, men jag har inte sett nått liknade förut? Nån som har nån teori?

mvh Adrian
hoppas du vet vad du gör kring 2taktarn. en 4taktare är inte lika beroende av sitt avgassystem. fel tryck= effekt minskning eventuelt ras. kan ju bli bättre också men finns ju en anledning till varför det bara finns några få tillverkare av pipor. lycka till!
205 GTI med 405 mi16 motor tillsalu pris 2000kr
bland det första han skrev va ju att han inte ändrat längden nåt på pipornastubben skrev:hoppas du vet vad du gör kring 2taktarn. en 4taktare är inte lika beroende av sitt avgassystem. fel tryck= effekt minskning eventuelt ras. kan ju bli bättre också men finns ju en anledning till varför det bara finns några få tillverkare av pipor. lycka till!
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Jo men längen avgör inte allt, Areorna e lika viktiga!AntonD skrev:bland det första han skrev va ju att han inte ändrat längden nåt på pipornastubben skrev:hoppas du vet vad du gör kring 2taktarn. en 4taktare är inte lika beroende av sitt avgassystem. fel tryck= effekt minskning eventuelt ras. kan ju bli bättre också men finns ju en anledning till varför det bara finns några få tillverkare av pipor. lycka till!
Dänniz 073-8447664
jag hoppas jag gjort rätt=) jag har inte ändrat längden nånting, jag har bara vinklat om dom, där jag skurit ur en vinkel, har jag satt den biten på andra sidan böjen. hoppas ni förstår. så den ska ha samma längd och väldigt lika area som orginal. Om det blivit bättre eller sämre visar sig när den ska bänkas. Men tack för synpunkterna!
mvh adrian
mvh adrian