Huruvida kvaliten på BG produkter är bra eller inte har jag inga erfarenheter av , Men ny teknik är alltid intressant vad fuggar gäller hör väl det till stenåldern

vad nu dessa har med denna toppen att göra . Att stiften sitter i sidan av förbrännings rummet är kanske inte en optimal lösning men detta har nog med att toppen skall vara bolt on på en sbc ( tror cheva small block kom 55 eller nåt ?) och det är nog mest en utrymmes fråga ,huruvida toppen fungerar bra eller ej kan de lärde tvista om tills den är färdig , då den på bilden knappast är en färdig produkt . Personligen tror jag största fördelen är det som de framhäver ,med lite lägre lyft kortare öppnings tider etc men med bra flöde , vad vet man utan färdigprovad produkt .
Utan nya teknik innovationer skulle vi bo grottorna forfarande ,sen kan man alltid göra saker bättre felet här är nog mest en gammal tekniklösning i grunden som hänger med sedan 50 talet man skall väl betänka att 350 blocket är tillverkat i mer än 100 M ex sen finns det nog en hel del motorer som är bättre från grunden om man skall vara krass .Vad motor val gäller brukar det mest vara en fråga om hur fet plånboken är tror nog att GM prylar hör till det billigaste prylarna i hästar per kr räknat.
Att dömma hunden efter håren är i alla fall inte min melodi .
Hälsningar John .
Bif det svar jag fick från Barry Grant
We are going to be offering 3-Valve replacement heads for standard Gen 1
Chevrolet SBC engines. We're in the testing stages on these heads right
now, and are planning on having these released to the public late 2005.
Once we get closer to release we'll have more specific information
available. The target price range will be about $3000 retail for the heads
ready to bolt on, with valve, rockers, springs, and valve covers.
Thank you
Technical Support
Barry Grant, Inc.
BG Fuel systems, Demon Carburetion, Nitrous Works, Rush Performance Filters
1450 McDonald Road
Dahlonega, GA 30533
Phone (706) 864-8544
Fax (706) 864-2206
T-mouse forever .