Tackar för alla kommentarer å omdömen.
Jo,har ett förflutet som mek inom professionell racing åxå.
Men då inom runt runt svängen.
Det här med turbo vart ngt jag sysslade med en del under 80 talet faktiskt.
Jobbade parralellt me den gamle Milan när det begav sig-som ju e borta sedan ett antal år.

Gammal scannad bild från när det begav sig.Var hyggligt ryt i den Volvon.
Saken e,att det ändå hänt en del-å..man behöver "uppgradera" kunskaperna
Det e en av anledningarna till detta me mercan.
Tanken e att just se om det går att skapa en trevlig/kul liten roadracer av ett ämne som e vettigt utan att totalförstöra grundtanken me den.
Ja...å så att lära sig igen då.
Byggde för ngr år sen en liknande bil-typmässigt då,av en nyare IRAC Z.
Manuell,ben från en camaro cup,aluminium lagrat,17" med svängdäck osv.
Under huven satt en 421a smallblock med rullpinne å ett par portade trickflow G2 å uppepå en omgång 48mm dellisar.
Fruktansvärt frän motor...svinkul,å faktiskt lite imponerande.
Tomgång på 550...kunde luffa runt i stan på vilken växel som helst runt 1000 varv...å röt utav h-vete på öppna spjäll innan det vart dags att byta skruv strax efter 7500.
Vart som sagt en jättetrevlig roadracer..vart på autobahn ett par ggr me den,å fort gick den.
Utav h-vete
