Motor till isbil ( Bmw E30 )

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Inlägg av nicke.t »

M50 är ju stabil som sagt tidigare ,skulle ja satsat på . lite nyare även om M20 inte är dålig heller.
tel 0707149931
Peete
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 04, 2009 4:07 pm
Ort: Arjeplog/Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Peete »

Jo det blir förmodligen en M50 i den men jag har som projekt i skolan att renovera en motor och då tänkte jag passa på att göra det i samband med isbilen :) Som sagt? vad tycker ni att jag ska byta på den inför säsongen? har en maxbudget på ca 3500 kr.

// Peete
Det som inte dödar det härdar.
200 hästkrafter i bilen är så ofantligt mycket mer än 300 hästkrafter på internet.
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Inlägg av nicke.t »

3500 kr räcker inte till nån större renovering skulle ja tro.blir väll en större service.mvh
tel 0707149931
Peete
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 04, 2009 4:07 pm
Ort: Arjeplog/Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Peete »

Ja alltså service menar jag, motorn går ju så :) Vill bara ha den riktigt fräsch inför vintern.
Det som inte dödar det härdar.
200 hästkrafter i bilen är så ofantligt mycket mer än 300 hästkrafter på internet.
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

jag har själv en e30 318 med den mest tragiska motor bmw har byggt, m40 :thumbdown: jag fick låna ett par skapliga däck efter jag kört punka på ett av mina, och vilken uppenbarelse jag fick :ferrari:
som jag ser det så är bra däck och trött motor så mycket mer värt än en stark motor och kassa däck då det gäller isbana.
mitt råd till dig att lägga slantarna på så bra däck som du kan
Bild
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

jag hade hängt i en m20b25 motor...

den räcker gott o väl att få snurr på däcken i en isbil...

ang renoveringen,.

byta packningar lager,kamrem,vattenpump osv.
Peete
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 04, 2009 4:07 pm
Ort: Arjeplog/Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Peete »

Okej, så vattenpumpen bör bytas i en service?
Det som inte dödar det härdar.
200 hästkrafter i bilen är så ofantligt mycket mer än 300 hästkrafter på internet.
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

vid kamrems byte så byter jag alltid vattenpumpen samtidigt.
oavsett bilmärke.
Peete
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 04, 2009 4:07 pm
Ort: Arjeplog/Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Peete »

Okej okej, ja jag har itne så mycket erfarenhet av bilar. Köpte nyligen min första bil, Skoda pickup 1,3 och innan dess har jag knappt skruvat i bilar utan har mer hållit på med crossar så. Men Kamkedja, vattenpump, lager, tätningar, packningar, filter, stift och olja borde bli en ganska bra renovering då? Något viktigt man glömt? Observera att jag snackar om en M50 motor nu.

Mvh Peete
Det som inte dödar det härdar.
200 hästkrafter i bilen är så ofantligt mycket mer än 300 hästkrafter på internet.
Skriv svar