Bromsning + testkörning Amazon Turbo
Bromsning + testkörning Amazon Turbo
Ett par små filmer på bromsning och testkörning av Amazonen tidigare i sommar...
http://www.youtube.com/watch?v=IunyXBa0e4o
http://www.youtube.com/watch?v=pSr-jTcqHyI
http://www.youtube.com/watch?v=IunyXBa0e4o
http://www.youtube.com/watch?v=pSr-jTcqHyI
Senast redigerad av 122 Sport den fre sep 18, 2009 12:16 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
Amazon TIC -65
Info...
Motor:
B230 block O-ringat och borrat i överdim.
Smidd B23 vev Spec för 230-block
H-Profilvevstakar 145mm långa
Största Oljepumpen
B20 tråg med djupare sump
Vevaxeldrev från Halvarsson Racing
Tvåspårs Aluminiumremskiva med mindre diam från Halvarsson Racing
Smidda Mahle-kolvar spec-bearbetade för 16v
Helrenoverad B234 16v topp med mira-frästa säten (ngt tillputsad)
Topplocksbult 12.9 kvalitet
??? Kamaxlar och Mekaniska lyftare
Ställbara kamdrev från SBR
Insugningsrör med konade runners ifrån GET motorsport
65mm spjällhus
Custom Pulsplitgrenrör med 2 st 44mm Wastegate
Garrett 42
Rosenkrantz Dumpventil
Autronic SMC insprutning Samt Autronic R500 CDI
Bosch 1680cc spridare
Bosch 044 Pump med Catchtank och Bosch 044 matarpump
Iveco intercooler i helaluminium med gjutna gavlar
Volvo Tropic kyl
Bosch Elfläkt
Transmission:
BMW Getrag 265 Överväxel på 5:e växel, utx 0:82 på femman
Sachs Race Engineering Tryckplatta som ska klara 500nm
Kennedy Sinterlamell 4-armad
Hydraulisk slavkopplingscylinder
Kardan 50:8mm Balanserad
Volvo 1031 Bakaxel 3.54 utväxling Dana Lamelldiff
Justerbar Fyrlänksupphängning med stag i Cromolystål samt 3/4tums Uniballs
Det var nog det hela...
B230 block O-ringat och borrat i överdim.
Smidd B23 vev Spec för 230-block
H-Profilvevstakar 145mm långa
Största Oljepumpen
B20 tråg med djupare sump
Vevaxeldrev från Halvarsson Racing
Tvåspårs Aluminiumremskiva med mindre diam från Halvarsson Racing
Smidda Mahle-kolvar spec-bearbetade för 16v
Helrenoverad B234 16v topp med mira-frästa säten (ngt tillputsad)
Topplocksbult 12.9 kvalitet
??? Kamaxlar och Mekaniska lyftare
Ställbara kamdrev från SBR
Insugningsrör med konade runners ifrån GET motorsport
65mm spjällhus
Custom Pulsplitgrenrör med 2 st 44mm Wastegate
Garrett 42
Rosenkrantz Dumpventil
Autronic SMC insprutning Samt Autronic R500 CDI
Bosch 1680cc spridare
Bosch 044 Pump med Catchtank och Bosch 044 matarpump
Iveco intercooler i helaluminium med gjutna gavlar
Volvo Tropic kyl
Bosch Elfläkt
Transmission:
BMW Getrag 265 Överväxel på 5:e växel, utx 0:82 på femman
Sachs Race Engineering Tryckplatta som ska klara 500nm
Kennedy Sinterlamell 4-armad
Hydraulisk slavkopplingscylinder
Kardan 50:8mm Balanserad
Volvo 1031 Bakaxel 3.54 utväxling Dana Lamelldiff
Justerbar Fyrlänksupphängning med stag i Cromolystål samt 3/4tums Uniballs
Det var nog det hela...
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
Amazon TIC -65
Den kommer jag ihåg.
Riktig cool och rolig bil
Har du vant dig med effekten nu
Riktig cool och rolig bil

Har du vant dig med effekten nu

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
volvo
ja den bilen har man sett på många race,polarens värsta konkurent
gammla ägaren la alltid riktigt coola värmare på 3an
gammla ägaren la alltid riktigt coola värmare på 3an
volvo pv 53 16v