j0jje skrev:
Ser ut som det är lättare att matchporta 2.6ans insug till c30le eller ne, bästa grunden är ju egentligen c30ne, större ventiler än c30le och bra grundeffekt 177hk, med lite portning, bra grenrör och fria andning lär man ju ha runt en 190hk grundhästar skulle jag tro, 0.8 på det så lär den ju gå rätt fint. är 9.0:1 i den har jag för mig.
Ja tusan en sån motor skulle man inte tacka nej till!!!
TAXI674 skrev:
jag skall berätte när jag gjorde mitt livs misstag!jag ägde en rostfri opel monza!rostfri,den va fan som ny!motorn var urplockad då den hade haft en kabelbrand i motorutrymmet!allt var fixat på en verkstad lack o dyligt! fick hjärnsläpp då jag inte hade plats för den så satte jag ut den på annons för 3000kr!då ingen nappade så skrotade jag den!!!

snacka om hjärnsläpp!coolt med turbo 6an i gammkarossen!
Du gjorde vad??!!!!!!??

Aja alla kan vi göra misstag ibland...
Tack
Har länge funderat var jag skulle placera en intercooler, finns inte mycket utrymme framför kylaren och är inte så sugen på att kapa sönder fronten heller bara för att få plats med en.
I helgen slog jag till och köpte mig en ic i alla fall. Cellpaketet har måtten 280x300x76 och tanken är att placera den under motorn, se bilder.
Vad tror ni om detta? Är väl inte ultimat men kommer det att funka hyffsat i alla fall?
Givetvis kommer jag göra ett scoop också för att leda in luften och eventuellt sätta dit nån fläkt om det skulle behövas.