Liten utflykt med obligatoriskt öldrickande i Växjö hos öldrickande kompis hjälper upp krisen lite

Så idag har jag gjort ett rejält ryck och plockat ner alla turbo prylar, och börjat montera tillbaka avgassystem med "turboadaptrar" mm.
Bara lite pluggar till kylvatten och oljeretur som ska dit plus original luftburk mm. sen är den färdig för besiktning.
Har även inspekterat turbo aggregaten och båda ser friska och krya ut, inga oljerester i varken avgas eller insug

Fantastiskt så vita och rena avgasturbinerna var

Kommer lite bilder senare....
Bilen ska vara sugis till helgen i alla fall.
Uppdateringar på motor sidan till 2010 blir inte så omfattande.
1 Nya sugrör till turbona med större luftfilter, och bättre möjlighet till kallare luft.
2 Detta innebär att dumpventilens retur kommer att byggas om. eventuellt kommer den bara att returnera genom den ena turbon.
Kan undra om detta påverkar negativt ?
Förändras spool up med återcirkulerande dump ?
3 Vevhusventilationen kommer troligen att få en fälla då det kan komma in oljedroppar/ dimma i impellern på det främre aggregatet.
Kan oljedroppar skada impellern vid 150´000 ? rpm. ?
4 Laserskurna flänsar till avgassystemet så man slipper läckage, vill gärna läcka vid klammorna nu.
5 ja nått mer kanske man kan komma på framöver. (Förutom 1,0+ bar förstås)
Skönt att aggregaten verkade friska eftersom förra säsongen avslutades i blårök och turbo ras (Beg aggregat).
Ett orosmoment är ju min olje retur som av platsbrist har flera mindre bra kompromisser......
Årets oljerök måste vara något av läckagen jag nämnt tidigare, ska titta på det med i helgen.