
verkar tappa varvtalssignal då och då......

Bilen är en volvo 740 16 valve 88
triggar på svänghjulet med originalgivare....
Skall man justera VR potensometrarna?
nån som kan ge tips på ett bra sätt att ställa in dem?
Moderator: backeliten
Ja vi-pec, linkm autronic, vems osv. Om man gör fel alltså. Det är ytterst sällan det är sprutet i sig som är problemet utan handhavandet.Dannelator skrev:ja då var det dags igen. finns det ett system som krånglar mer än detta?http://i11.photobucket.com/albums/a176/ ... e/Mega.jpg
verkar tappa varvtalssignal då och då......
Bilen är en volvo 740 16 valve 88
triggar på svänghjulet med originalgivare....
Skall man justera VR potensometrarna?
nån som kan ge tips på ett bra sätt att ställa in dem?
Mikael S skrev:Ja vi-pec, linkm autronic, vems osv. Om man gör fel alltså. Det är ytterst sällan det är sprutet i sig som är problemet utan handhavandet.Dannelator skrev:ja då var det dags igen. finns det ett system som krånglar mer än detta?http://i11.photobucket.com/albums/a176/ ... e/Mega.jpg
verkar tappa varvtalssignal då och då......
Bilen är en volvo 740 16 valve 88
triggar på svänghjulet med originalgivare....
Skall man justera VR potensometrarna?
nån som kan ge tips på ett bra sätt att ställa in dem?
Med dom dyra spruten så ingår det ofta härva etc som är nogrannt uttänkt för att inte generera störningar etc, ofta funkar det inte med vilken givare som helst utan man får åka med den som tillverkaren specat osv, det är svårare att göra fel mao.
Vad felet beror på är svårt att säga men oftast när detta inträffar har man fel avstånd på triggern mot tänderna, jordat sprutet dåligt, polvänt triggern, dålig kabel mellan sprut och givare, dålig jord till motorn, lågohm spridare osv.
Alltså är det noggrann felsökning som gäller och bygga bort eventuella saker som kan generera ett fel
youask skrev:Det är jätteproblem med 60-2 tänder och MS2 processorn.
MS1 cpu'n har ej problem med detta.
backeliten skrev:Det är inga problem med MS2 och 60-2 tänder, den är bara lite kinkigare på att signalen är inom "toleranserna". sådana kontroller gör inte MS-1 vilket kan leda till att tändningen hoppar lite som den vill.
Däremot finns det ett hårdvaru fel på V3 kortet som gör att man inte kan köra med 60-2 trigger. Men den finns bara på vissa "ihopllödningar".
MVH
/Jonas
youask skrev:Det är jätteproblem med 60-2 tänder och MS2 processorn.
MS1 cpu'n har ej problem med detta.
Ok, går det att ordna? lr hur yttrar sig problemet?backeliten skrev: Däremot finns det ett hårdvaru fel på V3 kortet som gör att man inte kan köra med 60-2 trigger. Men den finns bara på vissa "ihopllödningar".
MVH
/Jonas]