325 turbo
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
alltså.... nu har vi varit ute och filmat bmw:n... skulle sladda upp 15" däcken tänkte ja... jo pyttidattan... Den håller när man pular på fullt ladd men när man gasar på och släpper gasen/trycker i kopplingen tvärt skjuter den tryckrören...
skruvade tryckrör typ hela kvällen
jag tror att min dumpventil inte riktigt funkar som den ska... har en från en supra mk III orginal dupen därifrån alltså. den "kvittar" lite.
Om ni har sett Rawsezx film (finns på DC, sök på Rawsezx) så är de prick så den låter för de e hans gamla...
kan iofs lägga upp filmen imorgonkväll kanske
men vad tror ni är galet?
skruvade tryckrör typ hela kvällen
jag tror att min dumpventil inte riktigt funkar som den ska... har en från en supra mk III orginal dupen därifrån alltså. den "kvittar" lite.
Om ni har sett Rawsezx film (finns på DC, sök på Rawsezx) så är de prick så den låter för de e hans gamla...
kan iofs lägga upp filmen imorgonkväll kanske
men vad tror ni är galet?
Hur stor är dumpventilen? Kolvens diameter? Anslutningens diameter?
I ändan på tryckrören skulle du ha rullat en kant eller liknande för att klamren ska kunna hålla bättre (enormt mycket bättre).
I ändan på tryckrören skulle du ha rullat en kant eller liknande för att klamren ska kunna hålla bättre (enormt mycket bättre).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Hur och var mäter du laddtrycket då?
Du kan ha rätt svettiga toppar i trycket om du har en separat mätare kopplad till tryckrören istället för efter spjället.
Du kan ha rätt svettiga toppar i trycket om du har en separat mätare kopplad till tryckrören istället för efter spjället.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tja.. det gör ju min 518i -82 också..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 54
- Blev medlem: mån jan 31, 2005 12:54 pm
- Ort: Arjeplog/Arvidsjaur
Måste vara bra fart på era bilar....min 16V 740 drog då knappt loss på 1:an på blött underlag rakt fram...vred man dock lite på ratten samtidigt eller sprättade kopplingen var det absolut inga problem varken 1:an eller 2:an
Bilen är ju fortfarande inte mappad till mer an ca 45% gas, men den kändes ändå gå rätt ok igår...dock en bra bit ifrån vad man väntar sig!
Dock går ju mappningen riktigt bra nu när man väl får tid, men den verkar svara så dåligt på ändringarna man gör...ofta får man Minska bränslet i mappen för att få lägre AFR på BB-lambdan (fetare)...ingen logik på den där j*vla manicken...
/MiZt
Bilen är ju fortfarande inte mappad till mer an ca 45% gas, men den kändes ändå gå rätt ok igår...dock en bra bit ifrån vad man väntar sig!
Dock går ju mappningen riktigt bra nu när man väl får tid, men den verkar svara så dåligt på ändringarna man gör...ofta får man Minska bränslet i mappen för att få lägre AFR på BB-lambdan (fetare)...ingen logik på den där j*vla manicken...
/MiZt
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
update!
nu närmar det sig besiktning av bilen så nu till helgen/veckan kommer alla turbogrejor skruvas lös.
Vi fick aldrig till mappningen i år och nu kommer ALLT som ingick i detta turbokit att säljas till förmån för: VEMS, annat grenrör, större turbo, MLS packning, större spridare, större soppapump m.m.
Skall även försöka vara mer noggrann inför projekt nr2, blev inte bara lite less att skruva tryckrör hela tiden därav detta tidiga avslut på säsongen också!
Har dock lärt mig grymt mycket och skulle lätt göra om det
Nåja, Gör om gör rätt kan man ju sammanfatta detta med!
Vi fick aldrig till mappningen i år och nu kommer ALLT som ingick i detta turbokit att säljas till förmån för: VEMS, annat grenrör, större turbo, MLS packning, större spridare, större soppapump m.m.
Skall även försöka vara mer noggrann inför projekt nr2, blev inte bara lite less att skruva tryckrör hela tiden därav detta tidiga avslut på säsongen också!
Har dock lärt mig grymt mycket och skulle lätt göra om det
Nåja, Gör om gör rätt kan man ju sammanfatta detta med!