The Black Widow

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Kristoffer Helle
Forumsberoende

Inlägg av Kristoffer Helle »

del en av ramen er brent ut och ska snart planas och fräsas spår i ( til ledningar och wire).
Lite mer av fram felgen er ferdig. Håppas det hender mer her snart! Måste skaffa lite tid bara!
Bild

Bild

Bild

En ny monkey?
Bild

Bild

Bromsskivan fräst ut så man får den på navet
Bild

Volvo 940 nav. det ska endra form så det passar felgen lite bettre. Men inte före senare
Bild

Bild

Får tyvär inte fräst bort hela ytan av navet. Det går kulagerbana innuti som vi inte er sekra på hur stor er!
Bild

Bild

Bild
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheWho
Lite mer laddtryck

Inlägg av TheWho »

Väntar med spänning på nästa update :thumbright:
Kristoffer Helle
Forumsberoende

kopierar lite inn från monkeybiker forumet! så man slipper skriva alt på nytt :P

Jobb jobb jobb och nytt hus + mera jobb!
jobbat på båt så har inte fått värt hemma eller på verkstaden på nogra månader heller!
Men lite har blivit gjort när man har fått lite tid til overs :)

Min tjei har kjöpt seg en monkey ochså!
jiljang med 140cc lifan motor!
tusan vad stark den var! Har gjort nya drev til den så hun inte ska gå rundt :lol:
Bild
Bild

"O ring" kjedje så man slipper byta en gång i månaden
Bild

tilverkning av mindre drev ( får inte tag i mindre en 28tender i norje! lite stort när man har 16 framme)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Inte stort :lol:
25 eller 22 som er på bildet. har gjort lite forskjelliga så man når top speed på den utan at övervarva motoren
Bild

Vidunder olja! Denna oljan med lite ER tilsats (energy release) er som 2-3hk ekstra på motorn! enorm skilnad!! motoren bråkar inte mycket heller!
Bild
Bild

Men tilbaka til The Widow :)
det blev jo gjort en ny ram i stål. Men efter at man fikk se andra byta til aluframe på sina monkey så blev det alu på denna ochså! Mindre vikt = :mrgreen:
Så det blir lite mer jobbigt med at få ramen at beholda sin form när motorn passerar 11.000rpm och motoren vaknar til liv! men det ska man få til :)
Den veger ca 1/4 av stålramen! I kveld ska man inn och prova svetsa lite mer alu :)
blir alu vattenrør med slang i enderna på radiatoren med ( men jag vet inte vart jag ska ha den. 2stk små hadde kanskje blivit bettre? så dom inte syns så mycket? Nogon ideer?)
Bild
Bild
Bild

Nya tendkablar er kjöpt! (ska testa forskjelliga merken, dom blå tåler at ligga intil et krenrør utan at ta skada. perfekt til 2T motor :lol:)
Bild

Men har stöt på et problem! Jag får inte gjort fram felgen före jag vet hvilket däkk jag ska ha! Så jag måste ned til Zfifty en dag och kjöpa däkk!

slenger ut lite fler bilder! kommer mera i natt hvis jag får lånt meg bil at åka in til oslo med! (min står i garagen för motor byte)!
Första del av svarvingen er ferdig til framdelen av ramen! Bara at finsvarva över och bora up!
Bild

Bild

Lite mer bilder av ramen
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Användarvisningsbild
Fighter
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Fighter »

Jasså så du er her inne også :D Du er ikke frisk, og det liker vi! Update?
Kristoffer Helle
Forumsberoende

Ramma er til sveising. skal höre om den er ferdig snart.
Har holdt på med "verkstedet" mitt i det siste så har skjedd litt lite desverre.
Når pendler bilen i tilegg takker for seg og spruter råder utover e6 så blir det pengemangel til prosjekter og altformye tid går til unødvendig skruing :thumbdown:

Bild

Bild
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Kristoffer Helle
Forumsberoende

kopierar lite från www.monkeybiker.net

--------------------

Orkade inte venta mera på at få ramen svetsat! Hemtade den hem i dag. borade et hål i delorna och slang dom tilsammans med en ful bult! I natt ska jag forsöka svetsa lite alu selv! jag får bara fylla på med massa alu i flera steg så den inte rasar samman mens man åker lite bakhjulsåka :)
slenger på med en bild av den vakkra bulten som stikker ut av ramen nu :lol:
Bild

---------------------

300A i en timme och jag er brändt :shock:
Nu er det nok alu så man får fräst ramen som man vil. ska svetsa mer i morgon. Nu er det hem til frun :)Bild

Bild

-------------------------

Monterade på mitt framdäck i dag, Men när vi diskuterade "monkey looken" så fant vi ut at jag måste ha "monkeybike" rims.. (lite mer en 3ekade scooter felgar hvertfall..)
http://hellesangels.com/monkey/framfelg_singelarm5.jpg
Så efter lite tenkande så fant vi ut at det må bli nya felger med monkeybike look. Det blir i stål i första omgång, så alu senare. nu skal vi se hur det blir först!
legger ut en snabb skiss på hur ca det kan se ut. men vet inte om jag gillar hur broms skivan er monterad. men det er bara et utkast.. ska spenna det upp i svarven / fräsen nu och burja, så ser vi hur det går :)
slenger ut lite bilder från i dag!

Bild

Bild

Hardy visar up sei för han ska svarva lite på sina egna felger
Bild

Jag forsöker få av däcket från felgen
Bild

Bild

Första utkast! Jag vet den ser lite "konstig" ut, men den blev tegnet för at ge lite ideer och visa hur mycket matrialer etc i behöver!
Bild

kommer en bette bild i kveld!
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

skitballt bygge ;) ska bli kul att se fortsättnignen :D
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro