e34 3.6l 607hk 740nm på 98oktan

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende

Inlägg av Pitbull »

Detta ser fint ut. =)

Vart kommer buren ifrån??
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

Micke Johansson skrev:Ser att det har hänt lite :) du får ta och ringa någon dag.
ringer dig ikväll jag=)
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

Pitbull skrev:Detta ser fint ut. =)

Vart kommer buren ifrån??
beställde buren från finess.se och måste säga att de hade väldigt bra passform på de, inte mycke extra jobb för att få delarna att passa=)
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

Freddas_ascona skrev:Ser mkt bra ut Jannike!

Se till att svänga förbi i sommar så man får spana in den på nära håll igen :) Lycka till!
har bilen i norge så kan hända att du får ta dig en sväng på gatebil eller powerdrift till sommaren. annars kan jag ju svänga förbi när jag är hemma och hälsar på=)
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

Turbokoftan skrev:Fan va läcker den är!

Men vad är det för modell på buren? Gatreggad med den? Tycker staget genom huvudbågen samt snedsträvorna ser ut att sitta lite lågt?
modell och modell de vet jag inte men tog kontakt med finess och hörde om de hade bur till e34 som man fick godkända till drifting och fick sändt de delarna. har den i norge nu så gatregging är helt oaktuellt:S har momsat in den men skulle jag få skyltar på dne här så kostar de över 60.000kr för en org 525-89års
sitter aningens lågt snedstävorna.. men är godkänd av norskt bilsportförbund och väl inne så blir de inte så låga i bilen för mig iaf=)
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Jaha okej, såg sedan att strävan "fortsatte" bakåt. Undrade mest för att den skiljde sig så mycket mot den jag har i min egen :)

Men den hamnar säkert bra då du sitter i bilen kanske :hihi:

Vet du om dragraceburen är godkänd för drifting? Ser ut att bli den inriktningen för mig med nästa år.

/Koftan
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

har kollat på www.powerdrift.no på deras forum står de något om de:
http://www.powerdrift.no/phpBB3/viewtop ... f=3&t=1674
men de arbetar ju upp emot norska bilsportbokens reglemente :?
men ser før mig att de ær en høgre grad av sækerhet som gæller drag så borde væl vara godkænd før drifting då också :)
ær de mnågon bana i norra delen som kan anvændas till drifting?
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Okej, bra länk det där. Skall ta och surfa runt lite någon dag o kolla upp mer kring svenska reglementet med.

Nä det är lite dåligt med banor, de har försökt att få igenom drifting på Mittsverigebanan (Härnösand) men tror inte det är något klart ännu. Har mejlat ett par ggr till arrangörerna av banträffarna (fri körning/prova på) och se om det är ok, men inte fått något riktigt svar.

Annars har de kört driftingträning på Sättna (Sundsvall) i sommar, vet inte om de planerar att fortsätta med det nästa år. Men ska man köra någon seriös tävling måste man nog tyvärr åka söderut.
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

hade vart häftigt om de fick igång något i härnösand.. de har kommit en bra bit på väg med driftingen här men är som i sverige att de är i södra delen de finns möjlighet att hålla på med de!

en lite update så blir de tills vidare satt en m50 turbo motor i karossen tack vara snälla kompisar! tjoho då blir de kanske körning i vår på mig:D
Freddas_ascona
För mycket laddtryck

Inlägg av Freddas_ascona »

Vad jag vet så finnes det inget krav på burbåge i drifting här i sverige, det gäller bara på nationell nivå vad jag fått för mig, själva utformingen kräver att du inte kan slå i med huvudet när du sitter fastspänd!!

Sen har jag för mig att de kräver ett borrhål i buren för att kunna mäta att den är av rätt godstjocklek!

Vad gäller gatregistrering här i sverige iaf så kan du bygga den av vilket material som helst då det gäller att inte slå i den i fastspännt läge och att bältet löper fritt och inte tar i buren
Fredrik Lindgren.. Umeå

Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Användarvisningsbild
Krull
För mycket laddtryck

Inlägg av Krull »

Att Pro Int har krav på bur är jag nästan helt säker på. Standard och Modified har däremot inte det.
Johan Högström
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

men om man ska kjøra drifting i norge iaf så måste du innom någon av serierna de kør, semi eller PRO sedan de inte finns klubbkjørningar och de ær tævlingsgrenar under bilsportførbundet så ær de också krav på bur.. Finns inte ett event i norge som får arrangeras som drifting om de inte går under BF och ska man ha ett Gatebiltræff, så annordnar man de så att de kjørs med vægtrafikreglerna, ær ju helt idiotiskt sedan inga av de reglerna føljs och folk kjør på samma sætt som under driftingen men, men.
De event som stora Gatebil annordnar har de nog dispans på, men ska de kallas drifting så måste du ha godkænd bil med bur!
janka
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av janka »

Bild

Bild

Grattis janka efter att ha haft de här pojektet i snart fyra år har du äntligen kommit längre än någonsin mot målet, här kommer bilder på motorn, som kommer nästa vecka=)
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Fått hem någon motor? =)
Användarvisningsbild
Fritte
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Fritte »

Kul att du som tjej kör bmw med turbo ! De är de ända rätta. :P

Have fun !

Mvh fredde
Skriv svar