e34 3.6l 607hk 740nm på 98oktan
modell och modell de vet jag inte men tog kontakt med finess och hörde om de hade bur till e34 som man fick godkända till drifting och fick sändt de delarna. har den i norge nu så gatregging är helt oaktuellt:S har momsat in den men skulle jag få skyltar på dne här så kostar de över 60.000kr för en org 525-89årsTurbokoftan skrev:Fan va läcker den är!
Men vad är det för modell på buren? Gatreggad med den? Tycker staget genom huvudbågen samt snedsträvorna ser ut att sitta lite lågt?
sitter aningens lågt snedstävorna.. men är godkänd av norskt bilsportförbund och väl inne så blir de inte så låga i bilen för mig iaf=)
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
har kollat på www.powerdrift.no på deras forum står de något om de:
http://www.powerdrift.no/phpBB3/viewtop ... f=3&t=1674
men de arbetar ju upp emot norska bilsportbokens reglemente
men ser før mig att de ær en høgre grad av sækerhet som gæller drag så borde væl vara godkænd før drifting då också
ær de mnågon bana i norra delen som kan anvændas till drifting?
http://www.powerdrift.no/phpBB3/viewtop ... f=3&t=1674
men de arbetar ju upp emot norska bilsportbokens reglemente

men ser før mig att de ær en høgre grad av sækerhet som gæller drag så borde væl vara godkænd før drifting då också

ær de mnågon bana i norra delen som kan anvændas till drifting?
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Okej, bra länk det där. Skall ta och surfa runt lite någon dag o kolla upp mer kring svenska reglementet med.
Nä det är lite dåligt med banor, de har försökt att få igenom drifting på Mittsverigebanan (Härnösand) men tror inte det är något klart ännu. Har mejlat ett par ggr till arrangörerna av banträffarna (fri körning/prova på) och se om det är ok, men inte fått något riktigt svar.
Annars har de kört driftingträning på Sättna (Sundsvall) i sommar, vet inte om de planerar att fortsätta med det nästa år. Men ska man köra någon seriös tävling måste man nog tyvärr åka söderut.
Nä det är lite dåligt med banor, de har försökt att få igenom drifting på Mittsverigebanan (Härnösand) men tror inte det är något klart ännu. Har mejlat ett par ggr till arrangörerna av banträffarna (fri körning/prova på) och se om det är ok, men inte fått något riktigt svar.
Annars har de kört driftingträning på Sättna (Sundsvall) i sommar, vet inte om de planerar att fortsätta med det nästa år. Men ska man köra någon seriös tävling måste man nog tyvärr åka söderut.
hade vart häftigt om de fick igång något i härnösand.. de har kommit en bra bit på väg med driftingen här men är som i sverige att de är i södra delen de finns möjlighet att hålla på med de!
en lite update så blir de tills vidare satt en m50 turbo motor i karossen tack vara snälla kompisar! tjoho då blir de kanske körning i vår på mig:D
en lite update så blir de tills vidare satt en m50 turbo motor i karossen tack vara snälla kompisar! tjoho då blir de kanske körning i vår på mig:D
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 111
- Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:47 pm
- Ort: Umeå
Vad jag vet så finnes det inget krav på burbåge i drifting här i sverige, det gäller bara på nationell nivå vad jag fått för mig, själva utformingen kräver att du inte kan slå i med huvudet när du sitter fastspänd!!
Sen har jag för mig att de kräver ett borrhål i buren för att kunna mäta att den är av rätt godstjocklek!
Vad gäller gatregistrering här i sverige iaf så kan du bygga den av vilket material som helst då det gäller att inte slå i den i fastspännt läge och att bältet löper fritt och inte tar i buren
Sen har jag för mig att de kräver ett borrhål i buren för att kunna mäta att den är av rätt godstjocklek!
Vad gäller gatregistrering här i sverige iaf så kan du bygga den av vilket material som helst då det gäller att inte slå i den i fastspännt läge och att bältet löper fritt och inte tar i buren
Fredrik Lindgren.. Umeå
Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
men om man ska kjøra drifting i norge iaf så måste du innom någon av serierna de kør, semi eller PRO sedan de inte finns klubbkjørningar och de ær tævlingsgrenar under bilsportførbundet så ær de också krav på bur.. Finns inte ett event i norge som får arrangeras som drifting om de inte går under BF och ska man ha ett Gatebiltræff, så annordnar man de så att de kjørs med vægtrafikreglerna, ær ju helt idiotiskt sedan inga av de reglerna føljs och folk kjør på samma sætt som under driftingen men, men.
De event som stora Gatebil annordnar har de nog dispans på, men ska de kallas drifting så måste du ha godkænd bil med bur!
De event som stora Gatebil annordnar har de nog dispans på, men ska de kallas drifting så måste du ha godkænd bil med bur!
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik