Titta på Jerico eller kör vidare med det du har.
Hur mycket blir gjort på axeln?
Vem har jigg här i närheten?
Jag lämnade den sista svetsningen till Nova Jörgen.
Börjar ju ta sig nu med riktig hjulupphängning och raggaraxel

// Calle
Axeln blir nog en 35spline med spole och 3,5 eller 3,6 utväxling.cjd187 skrev:Gå inte på niten med tremec lådan, den gillar inte att sitta bakom 4/6cyl motorer med mycket mos. Börjar bli ett par stycken som haft sönder sina ordentligt uten egentlig misshandel.
Titta på Jerico eller kör vidare med det du har.
Hur mycket blir gjort på axeln?
Vem har jigg här i närheten?
Jag lämnade den sista svetsningen till Nova Jörgen.
Börjar ju ta sig nu med riktig hjulupphängning och raggaraxel![]()
// Calle
Lådan jag körde sönder (en låda) var ingen tko 600, utan en 3550Kökarmicke skrev:I björks lönnmördarcoupé har det väl gått åt två?
Skulle jag ha jänkaraxel igen skulle jag nog beställa en rakt av från strange.AsLoT skrev: Jag vet ingen som har i närheten... har precis börjat kolla runt efter någon som kan bygga axel åt mig.
Ja ska beställa en färdigbyggd axel, gärna med bromsar o allt så den bara är att skruva dit.cjd187 skrev:Jonas Söderlings blev det hål i huset på fast lådan var iordninggjord
för att kunna växla på höga varv.
Han köpte en Sellholm låda istället!
Stefan ska du beställa en helt färdigbyggd axel?
Eller samla ihop delar och låta nån annan plocka ihop?
Har ju gjort det nu i sommar så lite tips och kontakter finns det ju.
Polarn cadar t.ex bromsadaptrar åt mig så den ritningen kan du ju få.
// Calle
Jo har funderat på att beställa komplett från USA också men har inte tänkt på att ta direkt från strange. Ska kollas upp.j björk skrev: Skulle jag ha jänkaraxel igen skulle jag nog beställa en rakt av från strange.
Speciellt med dagens dollarkurs.
Mm får ta o bestämma dig nu om du ska ha ben från jobbet, jag börjar få lite o göra. Och K-sport kan du ju inte köra medAsLoT skrev:Fälgar till bakvagnen beställda från summit nu. Kommer nog nästa vecka...
blev 16x10 med 5x4.5" bultmönster.
När dom kommer så är det bara att börja mäta sen beställa axel
Jag har rivit ner framvagnen lite också... Ska montera coilovers och nå nya skivor och ok tänkte ja.
tobbeturbo skrev:Mm får ta o bestämma dig nu om du ska ha ben från jobbet, jag börjar få lite o göra. Och K-sport kan du ju inte köra medAsLoT skrev:Fälgar till bakvagnen beställda från summit nu. Kommer nog nästa vecka...
blev 16x10 med 5x4.5" bultmönster.
När dom kommer så är det bara att börja mäta sen beställa axel
Jag har rivit ner framvagnen lite också... Ska montera coilovers och nå nya skivor och ok tänkte ja.
![]()
//tobbe