Högvarvig B16 honda!

Har ni förslag till en bra länk lägg in den här
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende
Inlägg: 1142
Blev medlem: tis feb 15, 2005 11:08 pm
Ort: Järfälla / 08 stan

Inlägg av AFFE »

Skulle vara en b21a det :lol: :lol: :lol: Det går tydligen att få rätt bra snurr
på Honda fyror helt klart .Har läst en del repotage i amerikanska tidningar å dom åker med org botten å vtec toppar upp till ca 500 hk utan några större problem Det finns ett 1800 block åxå som har mycket smarta över fall till veven med bla stöd gördlar orginal som vtec toppen passar på kan ju vara nåt å tänka på om man vill ha en lätt motor för dom väger inte så mycket
Tror det var strax över 100 kg
AFFE
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

tyvär passar dom inte till vanliga bilar pågrund av att dom snurrar bakvägen
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån jan 12, 2004 3:25 am
Ort: X-Län

Inlägg av Tudor »

Då vänder man bakaxeln´n upp och ner så löser det sig... :eclipsee_steering:
Bild
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

ja djävlar :shock:
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende
Inlägg: 1142
Blev medlem: tis feb 15, 2005 11:08 pm
Ort: Järfälla / 08 stan

Inlägg av AFFE »

Lite off topic men hur f-n snurrar bakvägen :lol: :lol:
Nä nu var jag elak igen har har varit elak å kvik i käften hela dan
AFFE
Användarvisningsbild
Nypan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:41 am
Ort: Lidköping

hmm.....

Inlägg av Nypan »

Aha, då får man en bil som har 5 backväxlar o en osynkad framväxel... hehe, undra hur länge man kan köra på backväxeln eg, den är väl ej lika bra härdad/ ej kullagrad ?
Skriv svar