Kina turbo!!

Tjata om vad som helst .
thedsha
För mycket laddtryck

Kina turbo!!

Inlägg av thedsha »

Tja kan man lita på kvaliten på en kina turbo...Ska nu bygga min första turbomotor..Målet är 300+ hästar som ska rulla på gata och något street race ibland. Tror ni ett kina agg håller??

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Re: Kina turbo!!

Inlägg av Mattias J »

thedsha skrev:Tja kan man lita på kvaliten på en kina turbo...Ska nu bygga min första turbomotor..Målet är 300+ hästar som ska rulla på gata och något street race ibland. Tror ni ett kina agg håller??

Mvh Fredrik
räckte det inte med en tråd?... satsa på något riktigt istället, har haft min beskärda del av sunkiga kina aggregat
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Nej det håller inte.
odd
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av odd »

min har funkat klockrent hela sommaren. :thumbright:
e30 m50 turbo

Odd hellberg
oddza@hotmail.com
Haak
Lite mer laddtryck

Inlägg av Haak »

Nå produseres det faktisk flere enn 1 type turbo i Kina. Du burde derfor spesifisere hvilken turbo produsert i Kina du vil vite noe om kvaliteten på ;)
tony
Forumsberoende

om

Inlägg av tony »

allt i kina är inte skräp...däremot så tror jag du ska köpa en beprövad turbo..

undrar om garret turbos mf görs i kina.. :hihi:
Turbokoftan
Alltid på trycket

Inlägg av Turbokoftan »

Skulle vilja säga att dessa rationella turbo xs snurror o dylikt är bara skräp, krävs lite bättre och mer påkostad teknik för att få till en snurra som ska kunna klara av att varva uppemot 150 000rpm.
Troligen är det en kombination av dåliga materialer (grundämnen) och ej godtyckliga balanseringar som tar död på dessa snurror.

Vet inte hur många jag sett med lagerras, de verkar inte haverera som "vanliga" turbos. Några av de jag sett har får ett extremt axiellt glapp (i axelns riktning), tätning/centrering? De trycker då oljan rakt ut innan de skär ihop. Brukar gå bra på 0,6-0,7 i ladd, men däröver och upp emot 1bar- kanske mer brukar de i de flesta fall bli kortvariga och haverera. Det kan man räkna med som ett brev på posten. Sedan är det väl ingen nyhet heller att flödet i dessa i många fall inte är jämförbart med originalsnurrorna heller, ta t.ex. Konnys (på ppf) f.d. e30 med m50 och GT45 snurra, spoolade kasst och flödade "dåligt" mest troligt pga. dåliga impeller-geometrier.

Kommer aldrig köpa en kina turbo igen, däremot wg:s o dylikt fungerar men kan behöva lite översyn.
De flesta vet väl hur de kan vara med just kina WG-s också, det är en helt annan kvalitétskontroll där borta- Det säljer ändå tack vare det låga priset.
Svårt och tänka mig att man måste ställa sig och gröpa/porta gjutskägg, provtrycka membran eller byta/fixa ventilstyrning om man köper en äkta HKS wastegate.

Däremot, intercoolers. Aldrig hört några bekymmer med dessa.
Grenrör tänker jag inte ens nämna.. Kanske en sak, du får tjockare plåt om du köper en konservburk på ICA med förslagsvis fruktcocktail, de grenrör jag sett har haft bockad 0,8mm plåt i kollektorn som skall bära upp turbon(!)

Vaknade inte på fel sida idag..=)

Mvh
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag har använt typ 10 snurror av XS modellen å vissa har hafft problem med axillagret som är lite för tight i oljekanalen,
borrar man upp den direkt så brukar dem funka bra.

har kört dem upp till 450 kusar med upp till 2 bars ladd å inga större bekymmer.

dock om man ska ladda på över baret så är dte en bra insvestering att köpa en 360 lagrad historia.
dessa har även bättre oljekanal för axialen redan vid leverans.

en b230 brukar lämna runt 300 häst vid runt 1.2 bar med en vettig kamaxel och 940ins grenrör.

så uppdatering bav bränslesystemet är nödvändig .
MG-Racing
Lite mer laddtryck

Inlägg av MG-Racing »

man får vad man betalar för! 8)
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

klarar man inte av att skruva själv å förstå hur saker å ting fungerar så ska man köpa färdigt eller lämna bilen till nån som gör det.
annars kommer man gå back eller nått kommer gå sönder...

det gäller inte bara turboaggregat,

MEN sönder gär alktd nått iallafall, och back rent ekonomiskt det går man så fort man köper en bil :doh:
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Har kört med kinaagg i brukisen, maxladd 1,4 dock mest 0,6. 700mil. Inga konstigheter med turbon nu när jag skruvade ner den.

Klart det finns dåliga kopior, likaså att det ibland är Måndagsex från Garret/Holset osv.
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Jag kan rekommendera denna läsning! :hihi:
http://www.turbobanditen.se/shop/page.asp?pge_id=4

Har hört att deras Kinaagg ska fungera väldigt bra, och dom har ju en radda bilar som verkar hålla ihop. Ingen direkt erfarenhet, dock vet jag flertalet som kör med dom och är nöjda.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

tips http://www.airwerksboosted.com/ ladda hem pdf katalogen.

detta är inga kopior utan de som ligger längst fram i utväckligen.

även holset orginal grejor är bra.

men ingen turbo är bra om de hamnar på fel motor, valet av turbo är bland det svåraste och viktigaste på en race motor.

crister j på forumet har nog bäst koll på turbo i sveirge.
Skriv svar