Turbo från Turbobanditen!
Turbo från Turbobanditen!
Är det ngn som har erfarenhet från Turbobanditens GT45??
Kompisen som jag hjälper till att skruva åt åker med ett sånt aggregat på sin 242 med m3turbo,
http://www.zatzy.com/media/350150-gateb ... 009-a.html
Har fungerat problemfritt många hårda timmar på bana säsongen 2009 och en bromsning (662whp), vid kontroll nu i höst känns den helt ok och inga onormala glapp. Fö ger det en trevlig karaktär på hans motor och inte speciellt segspoolad, enda nackdelen äv väl yttermått men är ju inte större än lastbilsagg. Så kan bara rekomendera köp!
http://www.zatzy.com/media/350150-gateb ... 009-a.html
Har fungerat problemfritt många hårda timmar på bana säsongen 2009 och en bromsning (662whp), vid kontroll nu i höst känns den helt ok och inga onormala glapp. Fö ger det en trevlig karaktär på hans motor och inte speciellt segspoolad, enda nackdelen äv väl yttermått men är ju inte större än lastbilsagg. Så kan bara rekomendera köp!
Ibiza cupra modell illgul!
Ok. Det låter fint.Golfmange skrev:Kompisen som jag hjälper till att skruva åt åker med ett sånt aggregat på sin 242 med m3turbo,
http://www.zatzy.com/media/350150-gateb ... 009-a.html
Har fungerat problemfritt många hårda timmar på bana säsongen 2009 och en bromsning (662whp), vid kontroll nu i höst känns den helt ok och inga onormala glapp. Fö ger det en trevlig karaktär på hans motor och inte speciellt segspoolad, enda nackdelen äv väl yttermått men är ju inte större än lastbilsagg. Så kan bara rekomendera köp!
Tackar för infon.
Ngn mer som vill tillägga??
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 103
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
- Ort: Åkersberga/Stockholm
Kul att det lirar med med billigare aggregat, =)funkis_jackson skrev:Kompiskretsen kör numera endast med turboagg från Turbobanditen.
TB58orna har vi prövat med mycket bra resultat.
T70 aggregat körde väl Eklund med på sin 244 och 242 utan problem, bänkade finfin effekt, 744HP om jag inte minns fel med tidigt ladd.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 103
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
- Ort: Åkersberga/Stockholm
Som tidigare skrivit vill jag också höra vad du hört.
Jag har inte själv prövat GT45an, men många andra saker utan minsta problem.
Bra hållbarhet, tidig spool, hög toppeffekt och väldigt bra support.
Det finns en anledning till varför det står Turbobanditen på kompressorhusen, många kr nerlagda i research och test, bollande med fabriken osv.
Noteras bör att det hitills bara finns ett känt fall där en TB58a har rasat från Turbobanditen, och det är den vi själva körde sönder pga skit i oljan.
Jag har inte själv prövat GT45an, men många andra saker utan minsta problem.
Bra hållbarhet, tidig spool, hög toppeffekt och väldigt bra support.
Det finns en anledning till varför det står Turbobanditen på kompressorhusen, många kr nerlagda i research och test, bollande med fabriken osv.
Noteras bör att det hitills bara finns ett känt fall där en TB58a har rasat från Turbobanditen, och det är den vi själva körde sönder pga skit i oljan.
Det är hårt - När man lever hårt
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 103
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
- Ort: Åkersberga/Stockholm
Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.
Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.
Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där

Det är hårt - När man lever hårt
Det är svårt att hitta en 6 eller 8 på 2 liter.funkis_jackson skrev:Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.
Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där

Men ska prata med Roman. För ngt är galet.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 103
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
- Ort: Åkersberga/Stockholm
Ja det var just det jag menade.Pitbull skrev:Det är svårt att hitta en 6 eller 8 på 2 liter.funkis_jackson skrev:Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.
Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där![]()
Men ska prata med Roman. För ngt är galet.
Stor effekt på liten motor, eller lågt ladd, låg effekt och fin respons på en större 6a

Det är hårt - När man lever hårt
Precis som Golfmange säger har vi bromsat en S50 med en sån turbo och den lämna 660whp med 1,3bar i tryck om jag inte kommer ihåg helt galet.
Det är den ända erfarenheten jag har av dom så jag ska inte säga så mycket om dem, men det är ju betydligt mer än 600-650hk iaf. Men 900hk tror jag blir svårt att krama ur den.
Det är den ända erfarenheten jag har av dom så jag ska inte säga så mycket om dem, men det är ju betydligt mer än 600-650hk iaf. Men 900hk tror jag blir svårt att krama ur den.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag har för mig att måtten inte riktigt stämde.
Dock blev det inte ordentligt mätt tyvärr, ägaren är inte en sådan som mäter ihjäl sig
Tror det handlade om 65-66mm in, inte några 70 eller vad det stog på hemsidan.
Jag tror att det kan bli svårt att hämta så mycket mer än vad ni redan gjort, eller vad tror du Rogga?
Dock var det vettig banlans kompressor/turbin till skillnad mot en annan turbo med samma mått på kompressor som de hade på hemsidan (om man kan tro på måtten som står)
Dock blev det inte ordentligt mätt tyvärr, ägaren är inte en sådan som mäter ihjäl sig

Tror det handlade om 65-66mm in, inte några 70 eller vad det stog på hemsidan.
Jag tror att det kan bli svårt att hämta så mycket mer än vad ni redan gjort, eller vad tror du Rogga?
Dock var det vettig banlans kompressor/turbin till skillnad mot en annan turbo med samma mått på kompressor som de hade på hemsidan (om man kan tro på måtten som står)
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836