Turbo från Turbobanditen!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Turbo från Turbobanditen!

Inlägg av Pitbull »

Är det ngn som har erfarenhet från Turbobanditens GT45??
Golfmange
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jul 13, 2005 7:38 pm
Ort: Mantorp

Inlägg av Golfmange »

Kompisen som jag hjälper till att skruva åt åker med ett sånt aggregat på sin 242 med m3turbo,
http://www.zatzy.com/media/350150-gateb ... 009-a.html
Har fungerat problemfritt många hårda timmar på bana säsongen 2009 och en bromsning (662whp), vid kontroll nu i höst känns den helt ok och inga onormala glapp. Fö ger det en trevlig karaktär på hans motor och inte speciellt segspoolad, enda nackdelen äv väl yttermått men är ju inte större än lastbilsagg. Så kan bara rekomendera köp!
Ibiza cupra modell illgul!
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

Golfmange skrev:Kompisen som jag hjälper till att skruva åt åker med ett sånt aggregat på sin 242 med m3turbo,
http://www.zatzy.com/media/350150-gateb ... 009-a.html
Har fungerat problemfritt många hårda timmar på bana säsongen 2009 och en bromsning (662whp), vid kontroll nu i höst känns den helt ok och inga onormala glapp. Fö ger det en trevlig karaktär på hans motor och inte speciellt segspoolad, enda nackdelen äv väl yttermått men är ju inte större än lastbilsagg. Så kan bara rekomendera köp!
Ok. Det låter fint.
Tackar för infon.

Ngn mer som vill tillägga??
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Inlägg av funkis_jackson »

Kompiskretsen kör numera endast med turboagg från Turbobanditen.
TB58orna har vi prövat med mycket bra resultat.

T70 aggregat körde väl Eklund med på sin 244 och 242 utan problem, bänkade finfin effekt, 744HP om jag inte minns fel med tidigt ladd.
Det är hårt - När man lever hårt
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

funkis_jackson skrev:Kompiskretsen kör numera endast med turboagg från Turbobanditen.
TB58orna har vi prövat med mycket bra resultat.

T70 aggregat körde väl Eklund med på sin 244 och 242 utan problem, bänkade finfin effekt, 744HP om jag inte minns fel med tidigt ladd.
Kul att det lirar med med billigare aggregat, =)
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

Nu har man fått ny info om Gt45:orna.

Ngt sånt agg blir det verkligen inte.
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Pitbull skrev:Nu har man fått ny info om Gt45:orna.

Ngt sånt agg blir det verkligen inte.

Dela med dig
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Ludde_
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: ons jun 17, 2009 12:08 am
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av Ludde_ »

Pitbull skrev:Nu har man fått ny info om Gt45:orna.

Ngt sånt agg blir det verkligen inte.

Skriver du ett sånt inlägg får du gärna utveckla dig lite!
Bmw m50b25turbo hx40 e85 192hk+
Kalle Ludvigsson
Ludde206@hotmail.com
0733644112
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Inlägg av funkis_jackson »

Som tidigare skrivit vill jag också höra vad du hört.
Jag har inte själv prövat GT45an, men många andra saker utan minsta problem.
Bra hållbarhet, tidig spool, hög toppeffekt och väldigt bra support.

Det finns en anledning till varför det står Turbobanditen på kompressorhusen, många kr nerlagda i research och test, bollande med fabriken osv.

Noteras bör att det hitills bara finns ett känt fall där en TB58a har rasat från Turbobanditen, och det är den vi själva körde sönder pga skit i oljan.
Det är hårt - När man lever hårt
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

Ärtan på PPF har mappat 2st bilar med dessa aggen.

Dom har uppnåt 600-650hk sen var dom bottnade. Så specen som Roman utlovar på 900hk är det ngt galet med.

Ngn som har andra siffror??
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Inlägg av funkis_jackson »

Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.

Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där :)
Det är hårt - När man lever hårt
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

funkis_jackson skrev:Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.

Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där :)
Det är svårt att hitta en 6 eller 8 på 2 liter. :thumbright:
Men ska prata med Roman. För ngt är galet.
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Inlägg av funkis_jackson »

Pitbull skrev:
funkis_jackson skrev:Jag tror (notera tror) att dessa 900hk är speccade för mindre motorer.
Det är ju nämligen en hybridturbo med större kompressorhus kontr avgashus än GT45orna brukar ha, därför dom är lämpliga till 500hk med snabb respons på 6 och 8 cyl motorer enligt sidan.
700hk på en 2.2 audi snurra gick iaf såvitt jag vet utan problem.

Men ett tips, ring Roman eller Danne på Turbobanditen så kan ni säkert prata igenom det där :)
Det är svårt att hitta en 6 eller 8 på 2 liter. :thumbright:
Men ska prata med Roman. För ngt är galet.
Ja det var just det jag menade.
Stor effekt på liten motor, eller lågt ladd, låg effekt och fin respons på en större 6a :)
Det är hårt - När man lever hårt
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Precis som Golfmange säger har vi bromsat en S50 med en sån turbo och den lämna 660whp med 1,3bar i tryck om jag inte kommer ihåg helt galet.
Det är den ända erfarenheten jag har av dom så jag ska inte säga så mycket om dem, men det är ju betydligt mer än 600-650hk iaf. Men 900hk tror jag blir svårt att krama ur den.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har för mig att måtten inte riktigt stämde.
Dock blev det inte ordentligt mätt tyvärr, ägaren är inte en sådan som mäter ihjäl sig :hihi:

Tror det handlade om 65-66mm in, inte några 70 eller vad det stog på hemsidan.

Jag tror att det kan bli svårt att hämta så mycket mer än vad ni redan gjort, eller vad tror du Rogga?

Dock var det vettig banlans kompressor/turbin till skillnad mot en annan turbo med samma mått på kompressor som de hade på hemsidan (om man kan tro på måtten som står)
Skriv svar