det finns ju massor av olika versioner och vilken ska jag välja?
går det att åka det mä 8a?
men jag hade tänkt att använda det i en B230FD som är turbo våldtagen
först bara för att fiffla lite o lära mig
så säg va jag ska använda

Mvh T
Moderator: backeliten
Ja det är klart att det är enklare dåMikael S skrev:Ja mycket pyssel om man köper själv och grejar. Fast riktigt enkelt om man köper av Mofid från stockholm, bara speca det man önskar och så får man med skiva med allt som behövs med program osv. Skulle tro att backeliten gör lika.
backeliten skrev:Efter att jag har kört easytherm så fungerar inte mitt ms så bra?!
Du måste välja Custom som programtyp när du ska skicka över koden. Jag rekommenderar verkligen inte att du använder Easytherm, byt hellre bias-mostånd på kortet. Ger inte den givare du tänkt rätt värde, bytt givare istället. Easytherm gör bara att du tappar upplösning på signalerna och andra bekymmer. Om du är osäker på om givaren passar till ms:et ta en multimeter och mät motståndet över givaren, då bör du ha 2,5kohm vid 20graders rumstemperatur 3,5kohm vid 15 grader ungefär då kommer den att ge rätt värde. Sedan spelar de inte så stor roll om den är exakt på graden rätt utan att temperaturskillnaden är rätt. Dvs värmer du med 1 grad så ska den bli 1 grad varmare i MS:et.
Mikael S skrev:Du får ladda hem Easytherm sen är det lite pyssel, men rekomenderar att byta till standardgivarna som funkar direkt med sprutet
Vattentemp:
Bosch nummer: 0 280 130 026
Lufttemp:
Bosch nummer: 0 280 130 039
Finns på Meca, mekonomen etc
Vidare skriver Backeliten så här i början av tråden
backeliten skrev:Efter att jag har kört easytherm så fungerar inte mitt ms så bra?!
Du måste välja Custom som programtyp när du ska skicka över koden. Jag rekommenderar verkligen inte att du använder Easytherm, byt hellre bias-mostånd på kortet. Ger inte den givare du tänkt rätt värde, bytt givare istället. Easytherm gör bara att du tappar upplösning på signalerna och andra bekymmer. Om du är osäker på om givaren passar till ms:et ta en multimeter och mät motståndet över givaren, då bör du ha 2,5kohm vid 20graders rumstemperatur 3,5kohm vid 15 grader ungefär då kommer den att ge rätt värde. Sedan spelar de inte så stor roll om den är exakt på graden rätt utan att temperaturskillnaden är rätt. Dvs värmer du med 1 grad så ska den bli 1 grad varmare i MS:et.