Whiplash skrev:Du kan med chassinr få fram de gamla papperen från Landsarkivet i Härnösand som du sen använder för att ansöka om en ursprungskontroll hos Transportstyrelsen. kostade 500kr då jag gjorde det
Aha okej!! Men hur blir de då när ja bygger om till 240s bakaxel, b23 motor å 140s framvagn typ?
Måste ja besikta som ombyggt fordon?
Whiplash skrev:Du kan med chassinr få fram de gamla papperen från Landsarkivet i Härnösand som du sen använder för att ansöka om en ursprungskontroll hos Transportstyrelsen. kostade 500kr då jag gjorde det
Aha okej!! Men hur blir de då när ja bygger om till 240s bakaxel, b23 motor å 140s framvagn typ?
Ja ! men det är ett senare bekymmer Först så "väcker" du upp bilens identitet genom ursprungskontrollen sen den dagen bilen är körbar så måste den ändå regbesiktas och då kan du lika gärna passa på att regga som ombyggt fordon.
Jag bifogade ett detaljerat inköpskvitto (chassinr mm) på bilen samt papperen från Landsarkivet samt betalade ansökningsavgiften (500kr) sen så tog det ca två veckor så fick jag svar/godkännande. I det papperet står det att jag kan boka tid för registreringsbesiktning. Det spelar ingen roll att det är fler år till dess
Kaxxen skrev:
Ja ! men det är ett senare bekymmer Först så "väcker" du upp bilens identitet genom ursprungskontrollen sen den dagen bilen är körbar så måste den ändå regbesiktas och då kan du lika gärna passa på att regga som ombyggt fordon.
Jag bifogade ett detaljerat inköpskvitto (chassinr mm) på bilen samt papperen från Landsarkivet samt betalade ansökningsavgiften (500kr) sen så tog det ca två veckor så fick jag svar/godkännande. I det papperet står det att jag kan boka tid för registreringsbesiktning. Det spelar ingen roll att det är fler år till dess
Aha! men ja har suttit å läst på SFRO och hur är de där med bygg besikning? måste de göras?
Har stått still lite då ja fixar med annat..
Men nuu så har ja fixat folkrace bilen inför vintern så då kan ja lägga ner mer tid på pv´n!
Slänger upp 2 bilder på bilen så de inte känns så tomt :rolleyes:
Har tyvärr inte hänt så mycke i verkstaden då vintern kommit då ska kedjor osv på.. så för tillfället står min stackars pv ute under en presenning i väntan på att komma in igen!
Medans den står ute så har ja små fixat med min instrumentpanel som ska få en liten makeover =)
Har börjat lagt igen lite hål och ska föröska svetsa igen de stora hålet där org. mätaren satt!
Har hållt på lite med instrument panelen
Kommer bli en stor varvräknare i mitten sen andra små breve!
Har inte så mycke verktyg för just plåt bearbetning som ja har på skolan så får ju ta de man har..
Just de här är va ja använde mycke =)
Fick till en en bit som va lite större så ja kunde fixa de sista med minisågen:
Sedan började jag punkta fast den, riktning osv kommer sen, så den får en rund å fin böj
Ja de får iaf framåt på brädan! Har riktat lite, och slipat ner svetsarna!
inte mycke men de går ju framåt iaf
Ska få till den övre rundingen bättre senare, så de ser fortfarande lite platt ut..
//Robin
Hade turen att en kompis till mig hade en bok liggandes ja fick låna (Tackar Manta83 för de) , så ska scanna in den på datan så ja har de där iställe! Kan vara till stor hjälp när ja ska hålla på bygga!
Bilen kommer nog in i verkstan i veckan igen, vart lite strul då farsan blivit sparkad..
En fin bild på boken kan ja ju slänga in ;D
De är 2009 års, men de de är väl inte så mycke nytt?