hej tänkte bygga om min mercury -55:a trött på 6 volt! har en generator från b21 med inbyggt laddrelä, tänkte kolla om nån vet hur den ska kopplas? på mitt laddrelä är det 3 anslutningar märkta, BAT, FIELD, ARM. på volvo generatorn är det b+ och d+ .
b+ ska väl till batteriet? men d+??...
från 6 volt plusjord, till 12 volt minus jord?
från 6 volt plusjord, till 12 volt minus jord?
överladdad b20 låter underbart!
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: ons mar 14, 2007 1:33 pm
- Ort: Ånäset
Jag kan inte de amerikanska, men du har alltså en generator med inbyggd regulator nu, förut en med extern?
Som sagt B+ batteri, D+ till lampa.
Hade du haft en generator utan inbyggd regulator hade du haft en DF som går till rotorlindningen och en D- som helt enkelt är jord.
Du ska inte ha kvar den gamla regulatorn i vilket fall..
Som sagt B+ batteri, D+ till lampa.
Hade du haft en generator utan inbyggd regulator hade du haft en DF som går till rotorlindningen och en D- som helt enkelt är jord.
Du ska inte ha kvar den gamla regulatorn i vilket fall..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Ena anslutningen på lampan till 15 på tändningslåset (eller 15 spänning någon annan stans)
Andra snslutningen på lampan till D+
Andra snslutningen på lampan till D+
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Här är något att läsa i ämnet, det är samma som gäller för Mercury.
http://reviews.ebay.com/6-to-12-Volt-Co ... 0001571127
Det verkar som det inte BARA är att byta generator och batteri för att det ska fungera.
http://reviews.ebay.com/6-to-12-Volt-Co ... 0001571127
Det verkar som det inte BARA är att byta generator och batteri för att det ska fungera.
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!