Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Kul kul
Skulle haft större snurra till den där värstingen

Skulle haft större snurra till den där värstingen

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 26
- Blev medlem: lör mar 25, 2006 8:18 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen!
Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.

Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir inte samma sak en v8 behöver större turbo för samma effekt då de inte behöver så mycket tryck. kompressor mapparna ger mest luft över 1.8-2.2bar oftast)Kökarmicke skrev:Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen!![]()
Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?
(jens gustavsson)
Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.7bar.
Senast redigerad av Klabbe Persson den mån nov 30, 2009 8:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
grattis den lär gå fint i bilen
vad va det för storlekar på propelrarna i turbon?
ha ni gjort nån provtryckning och kollat lekagen?

vad va det för storlekar på propelrarna i turbon?
ha ni gjort nån provtryckning och kollat lekagen?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!Klabbe Persson skrev:Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?
(jens gustavsson)
Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Vill minnas de va vid 14 psi ladd, 24 psi mottryck.
Är dock osäker, Brorsan får rätta te siffrorna ifall de ej stämmer!
Är dock osäker, Brorsan får rätta te siffrorna ifall de ej stämmer!
Andreas Arthursson skrev:Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!Klabbe Persson skrev: Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.
Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Mvh//Ola
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Jens Tack, tror också de kommer funka kanon. 
De måtten jag kan i huvet är 75mm in och 87mm ut.
Jag provtryckte i bilen o där va inga konstigheter.
JK-racingTack Ola o Tompa! Kan garantera att de kommer börjas på en lagom nivå
Andreas Arthursson Vill börja med att tacka för supporten!! Tack, verkligen kanon!
Har mycket siffror o grejor i huvet nu, men har för mig att det är som min bror skriver typ 1.6-1.7 bar vid 1bar mottryck.
Blom Det hade inte mitt hjärta pallat
Jag har så de räcker nu 
Driddler Vridet ligger på 1300Nm ungefär.

De måtten jag kan i huvet är 75mm in och 87mm ut.
Jag provtryckte i bilen o där va inga konstigheter.
JK-racingTack Ola o Tompa! Kan garantera att de kommer börjas på en lagom nivå

Andreas Arthursson Vill börja med att tacka för supporten!! Tack, verkligen kanon!

Har mycket siffror o grejor i huvet nu, men har för mig att det är som min bror skriver typ 1.6-1.7 bar vid 1bar mottryck.
Blom Det hade inte mitt hjärta pallat


Driddler Vridet ligger på 1300Nm ungefär.