Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Linkansg1
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: lör aug 30, 2008 7:24 pm
Ort: Sollentuna

Inlägg av Linkansg1 »

Ja,den som ska bygga convertern får ju lite att bita i.... :hihi:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Kul kul :thumbright:
Skulle haft större snurra till den där värstingen :)
Peter Högdahl
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 25, 2006 8:18 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Peter Högdahl »

Klabbe Persson skrev:Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

Fränt...

Lycka till med resten av bromsningen.

(har inte ärtan ett lämpligt agg tillsalu om nu detta skulle anses som för lite effekt :thumbright: )
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen! :thumbright:

Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kökarmicke skrev:Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen! :thumbright:

Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
det blir inte samma sak en v8 behöver större turbo för samma effekt då de inte behöver så mycket tryck. kompressor mapparna ger mest luft över 1.8-2.2bar oftast)
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.7bar.
Senast redigerad av Klabbe Persson den mån nov 30, 2009 8:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

grattis den lär gå fint i bilen :thumbright:

vad va det för storlekar på propelrarna i turbon?

ha ni gjort nån provtryckning och kollat lekagen?
Användarvisningsbild
jk-racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: ons jul 11, 2007 11:51 am
Ort: Kristianstad

Inlägg av jk-racing »

GRATTIS Klabbe till fina siffror. Nu är det bara att sänka trycket till en lagom nivå när du skall börja åka nästa säsong. :thumbright:
MVH JK-Racing
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Klabbe Persson skrev:
Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Grattis!

Du lite sugen att sno Martins turbo och testa va??! :hihi:

Men du bajsar nog på dig iaf när du testar på MECA första gången.. :hihi:

MVH//
Ventilen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tor aug 23, 2007 9:10 pm

Inlägg av Ventilen »

Vill minnas de va vid 14 psi ladd, 24 psi mottryck.
Är dock osäker, Brorsan får rätta te siffrorna ifall de ej stämmer!
Andreas Arthursson skrev:
Klabbe Persson skrev: Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!
Mvh//Ola
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Vad blev det för vrid?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jens Tack, tror också de kommer funka kanon. :)
De måtten jag kan i huvet är 75mm in och 87mm ut.
Jag provtryckte i bilen o där va inga konstigheter.

JK-racingTack Ola o Tompa! Kan garantera att de kommer börjas på en lagom nivå :)

Andreas Arthursson Vill börja med att tacka för supporten!! Tack, verkligen kanon! :thumbright:
Har mycket siffror o grejor i huvet nu, men har för mig att det är som min bror skriver typ 1.6-1.7 bar vid 1bar mottryck.

Blom Det hade inte mitt hjärta pallat :) Jag har så de räcker nu :)

Driddler Vridet ligger på 1300Nm ungefär.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Skriv svar