Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » fre nov 27, 2009 10:09 pm
nu har det äntligen ramlat in kolvar till bilen,.. så snart är det full fart på den igen!
Billigt blev det om man köper från staterna.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835 Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av G.Nauta » lör nov 28, 2009 3:49 pm
Kolvarna är nog väldigt vettiga
Går i tankarna att köpa såna med lite senare till min 16v...
Men, då ser man dig sladdandes på mantorp i sommar då
"Good looking from a far, but far from good looking!"
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733 Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro
Inlägg
av martinssoN » lör nov 28, 2009 7:04 pm
Vågar man fråga vad kolvarna kostade? du beställde utan mellanhänder direkt från CP eller?
läcker bil!
Limpan88_
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60 Blev medlem: ons jun 13, 2007 8:21 pm
Ort: Utanför Nyköping
Inlägg
av Limpan88_ » sön nov 29, 2009 12:16 pm
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Wilson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11 Blev medlem: sön okt 11, 2009 4:09 pm
Ort: Östergötland
Inlägg
av Wilson » sön nov 29, 2009 7:12 pm
Ser sjukt gött ut! (Förutom ena bromsröret
)
Är coiloversen avsedda för original dämparfäste?
Peter Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24 Blev medlem: mån nov 12, 2007 4:45 am
Ort: Nyköping
Inlägg
av Peter Johansson » sön nov 29, 2009 11:48 pm
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det
www.cppistons.com
För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar
www.nykopingmotorpark.se
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...
Limpan88_
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60 Blev medlem: ons jun 13, 2007 8:21 pm
Ort: Utanför Nyköping
Inlägg
av Limpan88_ » mån nov 30, 2009 12:18 pm
Peter Johansson skrev: Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det
www.cppistons.com
För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar
Hehe ojdå det missa ja
fan så fint
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » mån nov 30, 2009 9:26 pm
G,nauta det blir nog mycket möjligt att man åker till mantorp och sladdar lite
Martinsson dom kostade ca 6000kr hemma i swe med plasmamolly top ringar.
Wilson coiloversena passar i orginal stötdämpar fästena
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » mån jan 04, 2010 10:58 pm
just nu är den här tråden stendöd!
jag går och väntar på min motor fortfarande och lite ventilfjädrar å retainers
Under tiden så plastar jag om ett par kjolar till en 850 så att dom passar. funderar på att ha dom svarta sen samt nederdelen på stötfångaren
jag är även kluven över vad ma nska köra med för agregat till bilen om man ska ha ett holsset agregat eller kosta på sig en presiscion turbo kostar ju lite mera men e kanske värt de?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304 Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:
Inlägg
av subw000fer » mån jan 04, 2010 11:49 pm
blir ballt som bara satan ju
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » tis jan 12, 2010 11:50 am
Så jävla snyggt
Kommer bli en av dom snyggaste 740ina i sverige
Chevelle SS -65
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733 Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro
Inlägg
av martinssoN » tis jan 12, 2010 11:50 am
Som sagt, ge oss helhetsbilder !
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
shorty
För lite laddtryck
Inlägg: 7 Blev medlem: mån mar 05, 2007 8:53 pm
Inlägg
av shorty » sön jan 24, 2010 6:19 pm
Läste i en tråd nånstans att du hade distanser så du får ner länkarmarna fram ! hur tjocka valde du att ha? och har du separata distanser till styrstagen eller har du kombinerat länkarm/styrstags distans ?
/stefan
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598 Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed
Inlägg
av ogge » tis jan 26, 2010 6:46 pm
tack för alla kommentarer! det värmer så här i kylan
jag fick ett par som var 50 eller 55mm tjocka urfrästa så man flyttade ner spindelleden
Styrstagena löste jag inget på i sommar . men blev en jävla bumpster när det fjädrade haha
men har funderat på unibal länkar till styrstag och sedan svarvade distanser till i sommar!
motorn e hemma nu och på väg ihop.
fick hem dubbla ventilfjädrar och kammar från enem så nu är det på väg ihop iaf!
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar