Projektrådar med information och bilder om olika byggen
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » ons aug 31, 2005 9:06 pm
140ttic skrev: jobba på grabbar..grymt bygge!!
Tackar..
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188 Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ
Inlägg
av Jonas_S » ons aug 31, 2005 9:06 pm
när får vi se kärran på vägen då??
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » ons aug 31, 2005 9:23 pm
mr_horsi skrev: när får vi se kärran på vägen då??
Så snart som möjligt hoppas vi =)
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » ons aug 31, 2005 9:27 pm
Här kommer några bättre kort på ventil k¨åpan och när motorn sitter på plats..
Ventilkåpan
här är motorn på PLATS
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » tor sep 01, 2005 6:36 pm
Nu har turbon som vi ska använda trillat in
Det är 57mm inlopp
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188 Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ
Inlägg
av Jonas_S » tor sep 01, 2005 7:19 pm
fränt
blir nog en kul liten bil
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » fre sep 02, 2005 4:42 pm
kul att du tycker det! hoppas den inte blir för vild bara...hur köregenskaperna blir återstår att se! vi har dock tänkt bygga bur i den för säkerhets skull..
visst är det du föresten jonas? tyckte jag kände igen björns gamla bil...
//alex
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188 Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ
Inlägg
av Jonas_S » fre sep 02, 2005 6:53 pm
japp alldeles rätt
m10tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 125 Blev medlem: tor dec 30, 2004 4:36 pm
Ort: umeå
Kontakt:
Inlägg
av m10tic » lör sep 03, 2005 9:01 pm
samma sorts turbo som jag skall köra med åxå...
/Peter
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » sön sep 04, 2005 11:22 am
ok...det lär nog funka ganska bra ! Ska bli kul å se vid vilket varvtal man når fullt laddtryck, med ett bra grenrör å säg en 304
m10tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 125 Blev medlem: tor dec 30, 2004 4:36 pm
Ort: umeå
Kontakt:
Inlägg
av m10tic » sön sep 04, 2005 6:58 pm
vad har du putst alla alu-grejjer med för nåt?
/Peter
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » sön sep 04, 2005 7:42 pm
sandpapper faktiskt
m10tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 125 Blev medlem: tor dec 30, 2004 4:36 pm
Ort: umeå
Kontakt:
Inlägg
av m10tic » sön sep 04, 2005 7:47 pm
jobbig du är då
Det finns maskiner.Ju!
/Peter
HSR
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 95 Blev medlem: lör maj 21, 2005 10:48 am
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av HSR » sön sep 04, 2005 8:39 pm
jaha missförstod lite...
jag använde en oscillerande slipmaskin på dom ytor man kommer åt på... resten handslipar man med grovt slippapper och avslutar med finare våtslip
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160 Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av robban » mån sep 12, 2005 4:57 pm
verkar inte bättre än att ni missat zooloo's alla bling bling guide deluxe! hoho
http://supras.nu/forum/showthread.php?t ... genumber=1
Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)