12mm hylsa med förlängare
12mm blocknyckel
14mm blocknyckel
Små - mejslar
Hammre
Dorn
Magnet.
Låsrings tång
Avdragare
Packning på tub
Svets
Avfettning rekomenderar bromsrengöring
Först får du plocka ner din m90 låda.
Sen letar du upp en ren plats.

Sen lossar du bulten som satt i detta hålet (14)

Sen plockar du fram magneten och fiskar ur fjädern och kulan.
Efter de lossar du skydet till sprinten och bankar ur den och drar upp armen

Sen lossar du alla skruvar runt kåpan (12) kan få banka lite för de ska släppa.

Och då borde de se ut så här

Nu börjar de roliga

Memorera hur allt sitter och lägg upp de i ordning.
Plocka den lagret och synkringen

Då ser de ut så här.

Plocka den de 3 medbringarna memorera hur dessa sitter.

Lossa de två bultarna (12) till växelföraren så långt de går utan gänga ur

Lirka sedan av den

Banka sedan ut denna sprinten.

Dra sedan upp stången

Då borde de se ut så här


Nu ska du lirka upp drevet kan va lite pilligt

Sen ska detta drevet av plocka den låsringen

De drevet måste pressas den ha tålamod med avdragaren.
Om avdragarn inte kommer in redigt slipa ner undersidan på den lite då.
Va försiktig med synkringen också.


Nu har du lyckats få bort drevet så ser de ut så här

Lyft sedan av synkringen och drevet

Plocka sedan bort lagret.


Sen avfetta runt stoppringen på bilden är min redan svetsad.
Sen försök lägga någon trasa runt stoppringen pga avfettning brinner bra och de vill vi inte.
Svetsa mellan drevkuggarna och ringen runt om hela.

Sen kör du ner magneten och försöker rensa väck så mkt skit som möjligt.
Efter de tappar du ut oljan sen avfetta igen sen häller ut de avlägsna eventuella svets rester.
Sen är de bara montera ihop de baklänges.
Jag tar inte ansvar för ngt som skulle gå fel.
Mvh __MackEE__