bmw mulltilink på volvo?
bmw mulltilink på volvo?
Är det något att sattsa på? jagar ju en "bättre" axel
sitter ju 4-link idag på min så det är ju enkelt att byta till en annan stel axel men den ska ju vara starkare än orginal och inte döda min plånbok!
bmw axeln sitter ju endast i 3 punkter så de borde inte vara SÅ mycket jobb?
sitter ju 4-link idag på min så det är ju enkelt att byta till en annan stel axel men den ska ju vara starkare än orginal och inte döda min plånbok!
bmw axeln sitter ju endast i 3 punkter så de borde inte vara SÅ mycket jobb?
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Min åsikt är att om du menar de gamla semi-trailingaxlarna (E30, E28, E34) så tycker jag inte att de är bättre än en stel axel i bra fyrlänk.
Har du redan en vettig fyrlänk är det enligt min erfarenhet bättre att bygga vidare på den. Du kommer inte få bättre funktion med en semi-trailing bakvagn.
Om man däremot kikar på E36 eller E39 så finns det förutsättningar att få en upphängning som totalt sett lirar bättre. Men det kräver viss eftertanke.
Fyrlänken är ganska enkel att jobba med och man ska inte förkasta enkelhet, har jag lärt mig den hårda vägen
/Gustaf
Har du redan en vettig fyrlänk är det enligt min erfarenhet bättre att bygga vidare på den. Du kommer inte få bättre funktion med en semi-trailing bakvagn.
Om man däremot kikar på E36 eller E39 så finns det förutsättningar att få en upphängning som totalt sett lirar bättre. Men det kräver viss eftertanke.
Fyrlänken är ganska enkel att jobba med och man ska inte förkasta enkelhet, har jag lärt mig den hårda vägen

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vilken bil och vad ska du använda den till?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Då passar inte bmw bakvagnen in iaf. Du måste köpa sviktstålsaxlar och crmo-knutar om den ska hålla, då är du uppe i samma pris som en prepad ford 9tummare fast med sämre hållbarhet.Thorsella skrev:stripp gata och svina har idag en svettsad 10:31 med 3:15utväxling och den äter lite drivaxlar
det är vill är att ha en driftsäker bakvagn som inte kostar skjortan
Peter Lindberg
0768032059
0768032059
aussie locket håller inte ens för 250-300hästar jag körde ca 5 mil med min sen kuggade diffen över och fick bara begagnade delar när jag "reklamerade" den. Så den rekomenderar inte jag iaf.Ferken skrev:Jag har tänkt köra 1031 bakaxel med aussie locker och sviktstål men vad håller en sådan för? up mot 800nm?
Vad är crmo-knutar?
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
En jänkaraxel är nog rätt väg att gå, har man problem med fästet på strippen med en 1031a är inte den delade bmw-bakvagnen något alternativ heller. Kostar en del att bygga en axel, men det betalar sig nog helt klart i ländgden, och sen kan man kanske se en del av investeringen som en värdeökning av bilen?
Sitter 9" med 33splinesade mooseraxlar och spole i min bil, den håller för mycket svineri, särskilt efter att jag bytt till progear utväxling och MW-aluhus. En manuell låda sliter hårt på grejjerna annars så det måste vara stadiga delar mellan lådan och däcken
Sitter 9" med 33splinesade mooseraxlar och spole i min bil, den håller för mycket svineri, särskilt efter att jag bytt till progear utväxling och MW-aluhus. En manuell låda sliter hårt på grejjerna annars så det måste vara stadiga delar mellan lådan och däcken
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek