Golf Mk1 GTI 1.8 16v Turbo - 436whp - Nya bilder

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Byggde om vevhusventilations burken lite.
Bild

Byggde ett till rör på röret
Bild

Hoppas på mindre olja!
Bild

Bild

Sen har tanken läkt lite ett tag så tog ner den med.
Bild

Rostat i skarven, ny beställd.
Bild
Golf 1 GTI Turbo
RaRo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: mån dec 03, 2007 8:07 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av RaRo »

Blev ju bra det där!
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Nu har vi bromsat bilen.
Efter lite strul blev det 436hp på hjulen vid 1.6bar.
Bränsletrycket räckte inte till att ladda nå mer, blir att montera värre pumpar men effekten räcker nog i denna bil känns det som :lol:

Stort tack till Motornord för ett bra arbete.

Lite bilder
Bild

Bild

Bild
Golf 1 GTI Turbo
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Gick ju bra till slut :)

Sjunger på bra lillen med lite mer sås så finns det mer att hämta :twisted:
Blev lite motorcykel varning över den på slutet när de blev ordning på grejerna :D
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Elias_ »

film på bromsningen nu !
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Elias Linder skrev:film på bromsningen nu !
Jo det kommer lite senare idag :)
Golf 1 GTI Turbo
Mellander
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons dec 10, 2008 7:45 pm
Ort: Kramfors

Inlägg av Mellander »

Fan va kul:) Hoppas man får se den något till sommarn då:)
Volvo Amazon -66

It's Not A Hobby..It's Way Of Life!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

http://www.blocket.se/vasternorrland/Au ... m?ca=4&w=3

Köp den där och hinka i rovan så slipper du problem med fästet :D
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag säger som jag skrev först i tråden, det här är fränt! :thumbright:

Hur blev tomgången och justerbarheten med 1680 cc/min spridare?
Vad är det för motorvolym ?
Och hur mycket varvas det?

Blev effekten som förväntat? (<200 hp som sugmotor)
Det låter ju som herrejösses kamaxlar och varva 8000++ så den borde spotta ur sig bra med effekt. Men jag vet inget om motorerna och flöden så det är svårt att säga vad som är rätt och fel.

Det finns nog en hel del att justera i kamaxlar och annat, kom bara ihåg att det är viktigt att datalogga och justera spruter därefter.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jag svarar lite ja också får ägaren rätta mig om jag skriver nå tokigt :P

Tomgång finns inte :P då det inte sitter nån tomgångs motor där än men ska ordnas och när man ställde upp spjället ville den hänga kvar på varv väldigt skumt.

Från början vill den inte alls gå på låglast och mellan då det inte gick att mappa den då det inte finns nå vacum :P.
Men efter att bytt till att mappa efter tps med ladd kompenserings tabel så blev det ordning på grejerna :)
Påminner rätt mycket om en motorcykel nu i ljud och karaktär :twisted:

Lite osäker på volym men tror det är en 1.8l
Vi varva den 8500rpm i bänken men den vill mer 9000rpm är nog inget problem :D
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Stämmer det roger säger.
Måste fixa en tomgångsmotor så man får ordning på det.

Körde lite föurt på ett bar och det spinner alla växlar :lol: är ju lite blött ute nu med. Men jag har svårt att tro att inte effekten räcker i denna bil. Annars dit med värre bränsle pumpar så ska 500whp inte vara nått problem tror ja.

Film från bromsningen kommer snart :D
Golf 1 GTI Turbo
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Nu kommer en liten film från bromsningen :)

http://www.youtube.com/watch?v=A3yxlvMe ... re=channel

Ska filma när jag kör nån dag om det är hyfsat tort.
Golf 1 GTI Turbo
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Hur hanterar EMS att man kopplar in en tomgångsmotor när man mappar mot spjällvinkel?

Och jag tycker nog att man borde kunna få stabil tomgång bara med spjället, låter som något läckage eller problem med att få spjället eller länkaget till det att "bottna" på samma ställe när man släppt gasen.

Bromsdiagrammet i slutet på filmen slutar vid 6-7 tusen varv, då har väl det roliga bara börjat ? :)
Den lät som den ville varva, mycket coolt! 8)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Ja det borde gå att få stabil tomgång med bara spjället.
tror det är nått med länkaget som spökar.

Ja visst :) men tråkigt nog sluta det roliga på en gång då det tog slut på sås :(
Men på 1,1 bar drog vi den till 8500rpm och effekten öka hela vägen :thumbright:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag förstog nästan att det var nåt sånt! :twisted: :revs:

1.1 bar eller i närheten är ju rätt bra på gatan, det blir förhoppningsvis inte så mycket dödande vrid för lådan, men den är kanske bytt ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar