Mustang 65 351w turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Thed_J
För mycket laddtryck

Inlägg av Thed_J »

Händer det nånting här? Väldigt intressant projekt. Skulle vilja se bilder på motorbygget..
sleeper pv
Skärgårds-trimmare

Inlägg av sleeper pv »

Du vet Pppe har ALLTID rätt. Sååå, glöm inte racebåten 8) Och dina planer på en ÄNNU rejsigare pulka ( har juh koll på dina båtplaner från boatlife ) låter helrätt. JUST DO IT!!!

//Freddan.
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Thed_J skrev:Händer det nånting här? Väldigt intressant projekt. Skulle vilja se bilder på motorbygget..
Går ganska sakta, gör bara jobb som inte är så kul att visa just nu, är mycket jobb med att färdigställa all plåtning, mycket svets/slipning har det varit. Har även beställt massa prylar från USA som jag väntar på för att göra kylarfästen + div så att man vet att allt garanterat rymms där man tänkt sej.

Motorbygget lär nog dröja ett tag till, ska bygga ihop bes turbo maskinen i vinter så race motorn med fläskturbon får nog vänta ett år eller två minst beroende på hur det blir på båtfronten!
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

sleeper pv skrev:Du vet Pppe har ALLTID rätt. Sååå, glöm inte racebåten 8) Och dina planer på en ÄNNU rejsigare pulka ( har juh koll på dina båtplaner från boatlife ) låter helrätt. JUST DO IT!!!

//Freddan.
Hehe ja vi får se hur det blir, det är en kille som säger att han ska köpa min båt ganska snart, och blir det så då har jag två alternativ som är riktigt grymma men det kommer jag inte avslöja föräns en av dom ligger i Piteå 8)
sleeper pv
Skärgårds-trimmare

Inlägg av sleeper pv »

Hmmm, då kan du och Kenta Malmgren skapa ett team: Team hemliga arne och co :hihi: . Hoppas det blir en "större" Catta, dom är bara sååå balla 8) .

Cool bil åxå, kör hårt.

//F.
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

sleeper pv skrev:Hmmm, då kan du och Kenta Malmgren skapa ett team: Team hemliga arne och co :hihi: . Hoppas det blir en "större" Catta, dom är bara sååå balla 8) .

Cool bil åxå, kör hårt.

//F.
Hehe jo får väll göra de :hihi: Nä som sagt vi får se jag gillar inte att snacka om allt man ska köpa för då känns det bara töntigt om det inte blir något, så jag överaskar istället när prylarna är på min gård :wink:

Och om inget händer så kommer jag att rigga eurocat 23an med en optimax 225a som jag råkat köpa på mej :hihi: Skulle tro att den orkar trycka på till ca 80knop :thumbright:

Men det blir då inte någon mindre båt om det ska bytas 8)

Kul att du gillar bilen också ska lägga på ett kol :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja lägg på ett kol på bilen nu och glöm kanoten :hihi:

:idea: du kanse annars kan köpa en stoor båt som du kan testa ut ford turbomotorn i :thumbright:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jens Gustavsson skrev:ja lägg på ett kol på bilen nu och glöm kanoten :hihi:

:idea: du kanse annars kan köpa en stoor båt som du kan testa ut ford turbomotorn i :thumbright:
Hehe ska glömma den ett tag nu :hihi: Kommer antagligen aldrig att skaffa en båt med inombordare så det är nog uteslutet :wink:

Outboard is the shit :thumbright: Bara hänga på fler om man skaffar större båt :lol:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

har du provat nån turboladdad v8 båt motor? :hihi: tror du får hänga på många tvåtakts utombordare :twisted:

jobbigt att få till ett drev som orkar med kanske? jag kan inget om sånt :(
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jag tror helt klart att det skulle vara ett vettigt alternativ till en brutal sugmotor, dock så lär man nog få åka med speedmaster drev och backslag så att bygga ett billigt fortåkarekipage med turbo 8 är nog uteslutet då speedmaster drev, sköld+backslag landar kring 150-200k lätt beg.

Man kan köra värsting bravo xr drev men då får man vara försiktig då man trottlar i sjö om man har över 600hp och komplett med sköld så får man räkna kring 70-80k

Mercury har ju 300hp 2t och 350hp 4t :twisted: Och det blir garanterat ett billigare ekipage i längden, bara service kostnader och dom går nästan på ångor om man jämför med en överladdad v8 som lär dra i sej hinkvis med sås :hihi: + att när man kör OB så kan man ju hålla full mutter i flera timmar utan att oroa sig för ventilspel, stakar genom blocket mm :thumbright:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Vill man köra IB så kan man ju tjacka en sån här komplett med speedmaster och garanti :thumbright:

http://www.mercuryracing.com/sterndrives/hp1200sci.php
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

björnen sover björnen sover hinka upp lite slavbilder från slipningen nu!
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare

Inlägg av Micke Johansson »

Worre skrev:björnen sover björnen sover hinka upp lite slavbilder från slipningen nu!
Haha worre vart är den orangea? du måste ju ligga i koma om crille sover;)
E30 TURBO HX50 @2. ?bar

0703559859
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

nädå jag pillar lite då och då nu ska det tas i med hård hanskarna
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare

Inlägg av Micke Johansson »

Det låter bra det ;) för ja minns typ 3 år sedan ja sa att ja skulle hinna bli klar före . sanningen är inte långt bort !
E30 TURBO HX50 @2. ?bar

0703559859
Skriv svar