I helgen åker motor & låda ut och sen är det bara att börja hugga i med sandpapper

Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?
Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Tjenare Ranta ser juh riktigt bra ut och skönt att det händer sakerAmstaff skrev:Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?
Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Använde en filler (minns inte namnet) för att fylla ut så mycket som möjligt, 3 lager och mellan slipade mellan varje lager.
Dock ska lackeraren ta över och de får göra resten av jobbet då jag inte har tid eller ork!
Den har då gått helt OK efter att jag hämtade den, dagen efter fixade vi lambdan + vacuumslangarna och den har knappt rökt sen dess, möjligtvis lite blått vid starterna men turbon är ju helt slutknotan skrev:när föregående ägare körde ner den till mej i norrköping så kördes den utan avgasystem., plus att massa vakumslangar saknades, (spruckna tryckslangar.
så det va nått galet med lambdan med för den rök fruktansvärt svart när den kördes.
plus att det verkade som om ventiltätningarna inte va i rätt skick heller då den blårök vid varje kallstart. (kan även vart turbon)
så den har nog helt enkelt sotat igen tack vare en kombo av dem sakerna...
så bara du får iordning på korrekt bränsleblandning och fixxar så den inte suger i sej massa olja . så ska det nog inte vara nått mer att oroa sej över