övervåld
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
övervåld
hej jag har en liten fråga har en kompis som har lite problem
det va ju så att han har bråkat lite med en kille
det började så att killen ragga på min kompis flickvän och det tyckte han va fel så han sa till han och det gick så långt att han gav han en höger sen börja de det på riktigt så min kompis kom ut från slaksmålet med 1 blåtira brutet näsben ett hallft öra
frågan e kan man anmäla killen för övervåld eftersom han inte handlade i självförsvar killen i fråga kom ut med en blåtira
vore gette bra om någon kunde förklara hur det hära med självförsvar och övervåld funkar
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... amnls3.png
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... amnls2.png
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... Namnls.png
varning stötande bilder
det va ju så att han har bråkat lite med en kille
det började så att killen ragga på min kompis flickvän och det tyckte han va fel så han sa till han och det gick så långt att han gav han en höger sen börja de det på riktigt så min kompis kom ut från slaksmålet med 1 blåtira brutet näsben ett hallft öra
frågan e kan man anmäla killen för övervåld eftersom han inte handlade i självförsvar killen i fråga kom ut med en blåtira
vore gette bra om någon kunde förklara hur det hära med självförsvar och övervåld funkar
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... amnls3.png
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... amnls2.png
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... Namnls.png
varning stötande bilder
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
du kan anmäla honom för misshandel , din kompis blir då nästan automatiskt anmäld för samma sak , alltid likadant på "misshandel" rättegånger dom blir båda dömda oftast, och beroende på skador så får man juh skadestånd osv , ser den andra killen fräsch ut är det juh bara gå vidare med det , en bild säger mer än tusen ord i en rättegång ! och just den här bilden säger att din kompis inte ska ta till med nävarna nån fler gång

tror juryn förstår om tjejen hans vittnar och att dom sagt åt han osv , klart det är inte OKEJ att slå honom men han gjorde inte saken bättre å slå tillbaka så det tar ut varann.

tror juryn förstår om tjejen hans vittnar och att dom sagt åt han osv , klart det är inte OKEJ att slå honom men han gjorde inte saken bättre å slå tillbaka så det tar ut varann.
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
haha ne han har gjort sitt med verktygen för denna ggLinkan skrev:du kan anmäla honom för misshandel , din kompis blir då nästan automatiskt anmäld för samma sak , alltid likadant på "misshandel" rättegånger dom blir båda dömda oftast, och beroende på skador så får man juh skadestånd osv , ser den andra killen fräsch ut är det juh bara gå vidare med det , en bild säger mer än tusen ord i en rättegång ! och just den här bilden säger att din kompis inte ska ta till med nävarna nån fler gång![]()
visst det är dumt att börja men hur smart e man som killen denna gg kör över han med dumper typ jagmenar det hadde räckt med att decka min kompis
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
-
- Forumsberoende
törs nästan till 100%säkerhet kunna säga att övervåldet vart tack vare att en tjej var inblandad först vart väll den misshanlande killen nobbad sen komme tjejens kille din kompis och tjafsade om det då vart väll den misshandlande killen piss off och fixade din polare ordentligt kanske i kombination med nån drog/dryck så han hadde lite klent omdömme.ps ge polarn din en självförsvarskurs i julklapp eller en amstaff. 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
hahahahahhahah :@ ja det lär han behöva
det va ju så att min kompis jick fram till killen och fråga varför han stötte på hans flickvän men då sa han att min kompis skulle dra och han inte skulle bry sej
det va ju så att min kompis jick fram till killen och fråga varför han stötte på hans flickvän men då sa han att min kompis skulle dra och han inte skulle bry sej
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
snyggt öra
skulle tro att om din kompis anmäler den andra för misshandel så får han en motanmälan och sen läggs skiten ner.. brukar tyvär funka så. dock va det ju rätt rejäla skador så de kan ju funka, och tycker helt klart han ska testa för det va ju lite väll mycket självförsvar kanske
men om han nu ska göra en anmälan så hoppas jag väll att ni tog kort på skadorna vid sjukhus av läkare eller sjuksyrra eller nått?
och det var helt rätt att han satte käften för sej när nån ragga på hans brud.. själv skulle man nog gjort samma sak.. fast utan att få dom skadorna själv då
här har du ett till julklappstips till din polare http://www.hgb.org/wrestdir/5-strap.GIF

skulle tro att om din kompis anmäler den andra för misshandel så får han en motanmälan och sen läggs skiten ner.. brukar tyvär funka så. dock va det ju rätt rejäla skador så de kan ju funka, och tycker helt klart han ska testa för det va ju lite väll mycket självförsvar kanske
men om han nu ska göra en anmälan så hoppas jag väll att ni tog kort på skadorna vid sjukhus av läkare eller sjuksyrra eller nått?
och det var helt rätt att han satte käften för sej när nån ragga på hans brud.. själv skulle man nog gjort samma sak.. fast utan att få dom skadorna själv då

här har du ett till julklappstips till din polare http://www.hgb.org/wrestdir/5-strap.GIF
-
- Forumsberoende
det spelar ingen som helst roll vem som är minst sönderslagen etc
den som börjar slåss är skyldig till misshandel
om jag förstått det hela rätt så har din kompis börjat slåss med en kille som stött på din kompis tjej
killen slår då tillbaka för att försvara sig
och nu som nån slags hämnd ska din kompis anmäla killen för att din kompis fick stryk i ett slagsmål som han själv startade
i mina ögon ser det ut som att din kompis fick vad han förtjänade
om man är så svartsjuk så man startar ett slagsmål så har man problem och bör tala med någon
om jag förstått det hela rätt så har din kompis börjat slåss med en kille som stött på din kompis tjej
och nu som nån slags hämnd ska din kompis anmäla killen för att din kompis fick stryk i ett slagsmål som han själv startade
om man är så svartsjuk så man startar ett slagsmål så har man problem och bör tala med någon
såja bytt användarnamn från cab till mitt riktiga namn
tyvärr gick det inte att byta ansikte
tyvärr gick det inte att byta ansikte
Jag håller med föregående talare att den som leker leken får leken tåla. Men blev han knivskuren i örat eller?
Det finns ju rimliga proportioner till hur mycket man slår tillbaka. Om din vän gav han en smäll för att markera och han har hoppat din vän i huvudet och skurit han i örat så borde det finnas utrymme för en anmälan om grov misshandel. Din vän har ju bara utövat "vanlig" misshandel...
Det finns ju rimliga proportioner till hur mycket man slår tillbaka. Om din vän gav han en smäll för att markera och han har hoppat din vän i huvudet och skurit han i örat så borde det finnas utrymme för en anmälan om grov misshandel. Din vän har ju bara utövat "vanlig" misshandel...
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
lite OT nu men det där med misshandel tas inte på allvar av självaste polis makten , anmäla kan man göra men oftast läggs det ner eller blir "bortglömt".
en polare blev oprovocerat misshandlad för 2 veckor sedan av 4 st nyligen svenska medborgare med blomkrukor och diverse till hygge, polarn fick totalt 24 stygn i skallen efter den händelsen. kan tilläggas att polaren ringde ambulans och polis själv , inte förens 15 min senare och 1 liter blod fattigare kom ambulansen dit och polisen kom inte ens dit och försökte utreda saken eller fråga runt folket som var där vem dessa 4 idioter var. ( mycket dåligt då det handlar om riktigt grov misshandel )
saken blev själv klart anmäld men tror inte polisen kommer lägga ner särskilt mycket tid eller energi på detta ärende då dom inte ens börjat utredningen än
polarn sa det : det kunde varit värre , han mådde bra och hade inga andra skador mer än stygnen.
sen la han till det att dom fick allt ett par smällar var trots att dom var 4 st emot han
en polare blev oprovocerat misshandlad för 2 veckor sedan av 4 st nyligen svenska medborgare med blomkrukor och diverse till hygge, polarn fick totalt 24 stygn i skallen efter den händelsen. kan tilläggas att polaren ringde ambulans och polis själv , inte förens 15 min senare och 1 liter blod fattigare kom ambulansen dit och polisen kom inte ens dit och försökte utreda saken eller fråga runt folket som var där vem dessa 4 idioter var. ( mycket dåligt då det handlar om riktigt grov misshandel )
saken blev själv klart anmäld men tror inte polisen kommer lägga ner särskilt mycket tid eller energi på detta ärende då dom inte ens börjat utredningen än

polarn sa det : det kunde varit värre , han mådde bra och hade inga andra skador mer än stygnen.
sen la han till det att dom fick allt ett par smällar var trots att dom var 4 st emot han

http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag känner folk som blivit fällda för misshandel och folk som blivit misshandlade och fått rätt.
Är man helt oskyldig så lönar det sig oftast att anmäla, men när det kommer till gråzoner är det en annan femma.
Jag ahr också avrit med om en händelse då jag blev förhörd lite snabbt och skjutsad till sjukhuset av snuten, men sen hände inget mer. 8stygn skallen.
Att ha en bestämd linje som man aldrig ruckar på är a och o i en domstol. Om det är fel eller inte spelar oftast betydligt mindre roll. Detta vet snuten, så de kör det rakt av i domstol. Tvekar aldrig.
Är man helt oskyldig så lönar det sig oftast att anmäla, men när det kommer till gråzoner är det en annan femma.
Jag ahr också avrit med om en händelse då jag blev förhörd lite snabbt och skjutsad till sjukhuset av snuten, men sen hände inget mer. 8stygn skallen.
Att ha en bestämd linje som man aldrig ruckar på är a och o i en domstol. Om det är fel eller inte spelar oftast betydligt mindre roll. Detta vet snuten, så de kör det rakt av i domstol. Tvekar aldrig.
det stämmer inte det du säger så du bara vet.cab skrev:det spelar ingen som helst roll vem som är minst sönderslagen etc
har varit på minst 10 rättegångar angående misshandel och sjävförsvar eller nödvärn är inte om någon slår dig , du kan SPRINGA därifrån du kan försöka fly på ett eller annat sätt , och hans liv var inte i fara heller direkt. på papper är det nog lite som du ser på det hela men i verkliga livet då blir du dömd snabbare än vad du kan logga in på sävarturbo
den gamla " du får slå först " om man ska bråka funkar inte i dagens samhälle samma sak med att skylla på varann när man åker dit... men folk lever fortfarande i det där ser det ut som
och när bilderna visas i rättegång , vem skulle du tro på?
killen som nästan blev dödad eller grabben som kom och försökte stöta på hans tjej och sen slog ihjäl killen nästan ? haha det är juh spel mot ett mål

och när bilderna visas i rättegång , vem skulle du tro på?
killen som nästan blev dödad eller grabben som kom och försökte stöta på hans tjej och sen slog ihjäl killen nästan ? haha det är juh spel mot ett mål
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Var faan bor du? I vilka kretsar rör du dig? Har du varit på minst 10 rättegångar ang misshandel? Själv är jag 36 och har aldrig varit på någon misshandelsrättegång, hoppas jag slipper det också. Saknar tiden då man om det blev bråk slogs en stund på schyssta vilkor.Linkan skrev:det stämmer inte det du säger så du bara vet.cab skrev:det spelar ingen som helst roll vem som är minst sönderslagen etc
har varit på minst 10 rättegångar angående misshandel och sjävförsvar eller nödvärn är inte om någon slår dig , du kan SPRINGA därifrån du kan försöka fly på ett eller annat sätt , och hans liv var inte i fara heller direkt. på papper är det nog lite som du ser på det hela men i verkliga livet då blir du dömd snabbare än vad du kan logga in på sävarturbo
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping