Premiärhelgen med Novan.

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur gick det med bromsningen ?
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Grym bil!
Novor är ju kul..

Nästa steg ?
http://www.brunosautomotive.com/brc.htm
Kanske något.
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Jens Gustavsson skrev:hur gick det med bromsningen ?
Glömt att uppdatera...

Med 1000 rpm/sek så gav den 1170hk.
Med 600 rpm/sek så blev det 1140hk/1605nm med 90 graders insugstemp pga allt för liten intercooler. Nu är den uppdaterad med en mer än dubbelt så stor intercooler.
Jag laddade 2.1 bar och mottrycket var 1:1 .

Vågade inte riktigt ladda fullt från botten, men när vi testade så laddade den 2.3 bar vid 3600 rpm och gav då 1360nm :hihi:

Kan lägga upp bromsgraferna..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det vore kul med lite broms papper :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vid vilka rpm vart de dessa siffror?

körde ni nåt på ricktigt lågt laddtryck också?
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Jens Gustavsson skrev:vid vilka rpm vart de dessa siffror?

körde ni nåt på ricktigt lågt laddtryck också?
Den gav 750 hk vid 0.5 bar, peakar 7200 rpm.

Nu är nya setupen varmkörd och klar för bänken.
Resultat kommer snart.

http://www.youtube.com/watch?v=M1bdrJOztWQ
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur gick det här då?
Användarvisningsbild
Beeemerboy
För mycket laddtryck
Inlägg: 259
Blev medlem: mån maj 21, 2007 6:33 pm
Ort: Sundsvall

Inlägg av Beeemerboy »

Jens Gustavsson skrev:hur gick det här då?
Saxat från PPF:

"
Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade
Ernie bara skrattade

Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.
"
actsweden@gmail.com
0702557856

SUNDSVALL
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Här kommer bromspapper med nerställt ladd från låga varv.

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

fint reportage i nya street&stripp :thumbright:

jag håller på att greja lite med en LS1 topp nu.
har du flödat nå sånna toppar och hur mycket har du filat i din topp?

jag vart inte så impad över orginal flödet i den (228cfm/16mm om jag inte mins fel) men toppen har potential (återkommer med flöden efter lite snik portning)
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Jens Gustavsson skrev:fint reportage i nya street&stripp :thumbright:

jag håller på att greja lite med en LS1 topp nu.
har du flödat nå sånna toppar och hur mycket har du filat i din topp?

jag vart inte så impad över orginal flödet i den (228cfm/16mm om jag inte mins fel) men toppen har potential (återkommer med flöden efter lite snik portning)
Läst att dem flödar ca 240 vid 0.6". Mina var inte portade, har bytt ventiler bara.

Mina nya TFS CNC toppar flödar 345 vid 0.6" och 360 vid 0.7". Så det borde bli lite bättre grundeffekt nu när jag även köpt ett LSX 427 block.
Kommer kanske upp en projekttråd här då motorn landar.
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Nu har min nya LSX 427 motor kommit hem :thumbright:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Wow

Inlägg av calle Bengtsson »

Ser Super fina ut Dina nya toppar.... hur stora är ventilern och hur stort är borret??? vad är det för insug du har.... jag gillar raggarbils motorer.... det finns så mkt godis till dom , funderar varför man väljer att göra avgas kanalen sådär? vad blir det för turbo nu??? 427 är stort:) hehe Break a legg :)

Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

2.08/1.6" ventiler som flödar 370cc på insug. Avgas kommer jag inte ihåg.
4" slag och 4.125" borr.

Dubbla Precision 76mm billet turbos har jag.
Användarvisningsbild
SvartNova
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: mån sep 03, 2007 6:46 am

Inlägg av SvartNova »

Vilken fin julklapp du fått hem :D
Jaha så det blir dubbelturbo nu, kul. Ska bli intressant o följa.
Har du nå gamla ls1 grejer o sälja, typ grenrören, får du gärna PM:a 8)

/Charlie
Skriv svar