Premiärhelgen med Novan.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur gick det med bromsningen ?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Glömt att uppdatera...Jens Gustavsson skrev:hur gick det med bromsningen ?
Med 1000 rpm/sek så gav den 1170hk.
Med 600 rpm/sek så blev det 1140hk/1605nm med 90 graders insugstemp pga allt för liten intercooler. Nu är den uppdaterad med en mer än dubbelt så stor intercooler.
Jag laddade 2.1 bar och mottrycket var 1:1 .
Vågade inte riktigt ladda fullt från botten, men när vi testade så laddade den 2.3 bar vid 3600 rpm och gav då 1360nm

Kan lägga upp bromsgraferna..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det vore kul med lite broms papper 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vid vilka rpm vart de dessa siffror?
körde ni nåt på ricktigt lågt laddtryck också?
körde ni nåt på ricktigt lågt laddtryck också?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Den gav 750 hk vid 0.5 bar, peakar 7200 rpm.Jens Gustavsson skrev:vid vilka rpm vart de dessa siffror?
körde ni nåt på ricktigt lågt laddtryck också?
Nu är nya setupen varmkörd och klar för bänken.
Resultat kommer snart.
http://www.youtube.com/watch?v=M1bdrJOztWQ
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur gick det här då?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Beeemerboy
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 259
- Blev medlem: mån maj 21, 2007 6:33 pm
- Ort: Sundsvall
Saxat från PPF:Jens Gustavsson skrev:hur gick det här då?
"
Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade
Ernie bara skrattade
Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8."
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fint reportage i nya street&stripp
jag håller på att greja lite med en LS1 topp nu.
har du flödat nå sånna toppar och hur mycket har du filat i din topp?
jag vart inte så impad över orginal flödet i den (228cfm/16mm om jag inte mins fel) men toppen har potential (återkommer med flöden efter lite snik portning)

jag håller på att greja lite med en LS1 topp nu.
har du flödat nå sånna toppar och hur mycket har du filat i din topp?
jag vart inte så impad över orginal flödet i den (228cfm/16mm om jag inte mins fel) men toppen har potential (återkommer med flöden efter lite snik portning)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Läst att dem flödar ca 240 vid 0.6". Mina var inte portade, har bytt ventiler bara.Jens Gustavsson skrev:fint reportage i nya street&stripp![]()
jag håller på att greja lite med en LS1 topp nu.
har du flödat nå sånna toppar och hur mycket har du filat i din topp?
jag vart inte så impad över orginal flödet i den (228cfm/16mm om jag inte mins fel) men toppen har potential (återkommer med flöden efter lite snik portning)
Mina nya TFS CNC toppar flödar 345 vid 0.6" och 360 vid 0.7". Så det borde bli lite bättre grundeffekt nu när jag även köpt ett LSX 427 block.
Kommer kanske upp en projekttråd här då motorn landar.
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Wow
Ser Super fina ut Dina nya toppar.... hur stora är ventilern och hur stort är borret??? vad är det för insug du har.... jag gillar raggarbils motorer.... det finns så mkt godis till dom , funderar varför man väljer att göra avgas kanalen sådär? vad blir det för turbo nu??? 427 är stort:) hehe Break a legg
Calle

Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt: