Turbonator - Vad är detta??
-
- Forumsberoende
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
att den snurrar är ju jävligt lustigt
det som hade varit intressant är ju en tryckmätare som bevisar att det blir högre tryck i insuget med den där
visst, blir kanske nån millibar skillnad men märker man äns nåt eller är det bara vetskapen om att det ska bli bättre som gör att bilen går snabbare?

visst, blir kanske nån millibar skillnad men märker man äns nåt eller är det bara vetskapen om att det ska bli bättre som gör att bilen går snabbare?

Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
de här grejerna funkar skitbra, jag kör med ca 15st i min bmw motor...
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
- Forumsberoende
min fråga varför monterar dom inte en 120mm pc fläkt istället dom går ju på 12volt dessutom?borde ju ge mer än den skiten plus lite av kompressor funkar ju alltid om man har en on off knapp 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
frågan är hur det skulle kunna funka
eftersom motorn suger ju in luften som i sinn tur får den att snörra så borde den ju hindra luften från att komma förbi eller ??
eftersom motorn suger ju in luften som i sinn tur får den att snörra så borde den ju hindra luften från att komma förbi eller ??
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
Dom fläktarna blåser väl ändå alldeles för lite för en motor ändå?readytorace skrev:min fråga varför monterar dom inte en 120mm pc fläkt istället dom går ju på 12volt dessutom?borde ju ge mer än den skiten plus lite av kompressor funkar ju alltid om man har en on off knapp
Yank crap for jap crap

Johan Högström
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
Jo fan ja har hört talas om nått sånnt, man satt nått på avgassidan som sedan sög in å komprimerade luften till insugssidan. Men jag kan inte för mitt liv komma på vad de kallades för.nicerpm skrev:fanns det inte nån liknande för sätta på avgasidan?
Kommer fan inte ihåg men det var nån avgasfirma här i landet som försökte lansera det...
Nej inte jag heller har googlat på allt möjligt. men inte funnit nått men jag vet att det har funnits.. dom har väl gjort sitt bsta att försöka begrava den "uppfinningen" heheheeheStoorn skrev:Jo fan ja har hört talas om nått sånnt, man satt nått på avgassidan som sedan sög in å komprimerade luften till insugssidan. Men jag kan inte för mitt liv komma på vad de kallades för.nicerpm skrev:fanns det inte nån liknande för sätta på avgasidan?
Kommer fan inte ihåg men det var nån avgasfirma här i landet som försökte lansera det...

onej inte igen